Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در این پیام آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و ولایت مدار خوزستان و عرض تسلیت ایام شهادت امیر مومنان علی علیه السلام.

شوربختانه، امروزه شاهد آن هستیم که پس از یک دوره اعمال تصمیمات استانی و قرنطینه شهرهای استان به خصوص شهر اهواز و اعمال محدودیت های عمومی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی، به دلیل ساده انگاشتن این همه گیری ویروسی و عدم قاطعیت در خصوص تداوم این محدودیت های ضروری در استان توسط مسئولین و متولیان این امر در ستاد کرونای استان، مجددا با گسترش بی رویه بیماری کووید ۱۹ در شهرهای مختلف استان خوزستان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حجم بیماران مبتلا که آمارهای رسمی نشان می دهد، به خصوص در اهواز و سایر شهرهای استان، واقعا آزاردهنده است و نشان از کم اهمیت انگاشتن سلامت شهروندان دارد.

برای این شرایط باید در اسرع وقت چاره اندیشی نمود و مسئولین با تداوم محدودیت ها، از اجتماع مردم در خیابان‌ها و بازارهای محلی شدیدا جلوگیری کنند. مسئولان ذیربط باید بدون هیچ مسامحه ای، تا کاهش معنی دار تعداد مبتلایان، دستورالعمل های بهداشتی مصوب را در همه صنوف، سازمان ها و ادارات و بانک ها به صورت جدی اعمال و ارزیابی و نظارت نمایند. از طرف دیگر، بازگشایی عجولانه مدارس و احتمالا دانشگاه ها نیز قطعا در حال حاضر در استان‌ خوزستان نمی تواند در دستور کار قرار گیرد زیرا می‌تواند پیامدهای بسیار منفی به همراه داشته باشد.

ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجدانه و جهادی پزشکان و پرستاران و سایر عوامل در صحنه در طول مدت شیوع این بیماری، هم اکنون دغدغه و نگرانی دانشگاهیان نسبت به حفظ تندرستی تک تک شهروندان و همچنین اهمیت رعایت مقررات مربوط در مبارزه با پدیده ای که نه تنها سلامت مردم، بلکه بنیان های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ما را نیز تهدید می کند، ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران را بر آن داشت تا:

۱. از همه اهالی محترم خوزستان و شهروندان عزیزی که در این دغدغه ها با ما همراه و همفکرند، درخواست جدی داشته باشیم که اکیداً از حضور غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و پروتکل ها و دستورات بهداشتی، به ویژه فاصله گذاری ها و استفاده صحیح از ماسک و مواد ضد عفونی کننده را با جدیت رعایت کنند.
۲. همچنین خواستار آن هستیم که مقامات عالی استان با درایت بیشتر و اتخاذ تدابیر مناسب، مجدانه در فراهم ساختن امکانات بهتر برای شهروندان و تأمین اولیه های این ضرورت حیاتی مانند حمایت ها و تسهیلات مالی و اجرایی و اقتصادی ممکن و تسهیل دسترسی و تهیه مواد و وسایل بهداشتی، بکوشند و با متخلفان و ناقضان حقوق مردم، برخوردهای جدی و قاطعانه تری داشته باشند. به امید رهایی هر چه زودتر جامعه بشری از این بلای خانمان‌سوز و ویرانگر، ان‌شاءالله .

کانون صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز"

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خوزستان دانشگاهیان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه صنعاء با تأکید بر این که ما از توطئه‌های ایالات متحده و اقدامات خصمانه آنها اطلاع داریم، گفت: مسئولیت پیامدهای هرگونه حماقت برضد یمن از سوی آمریکایی‌ها برعهده خودشان است.

وی با انتشار مطلبی در شبکه ایکس به واشنگتن هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدام خصمانه، یک راه امن در منطقه نخواهند یافت و همه منافع آنها، هدف آزادگان قرار خواهد گرفت.

العزی از واشنگتن خواست به اقدامات خصمانه خود نسبت به یمن دست بردارد پیش از آنکه افکار شکست خورده آن را جهنمی بی‌پایان بکشاند.

وی این سخنان را بعد از تلاش آمریکا برای به کارگیری ایادی داخلی خود برای برهم زدن ثبات در یمن بعد از شکست در بازدارندگی در دریای سرخ عنوان کرد.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه همچنان کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که در دریا سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهند. کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز در پاسخ به حمله به یمن، هدف نظامیان صنعاء هستند.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب (جمعه) از حمله به نفتکش انگلیسی "Andromeda Star" در دریای سرخ و اصابت مستقیم آن خبرداد.

همچنین نیروی پدافند هوایی یمن موفق شد یک فروند پهپاد "MQ9" را در آسمان استان صعده و در حین انجام عملیات خصمانه سرنگون کند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یمن به عملیات‌های نظامی خود ادامه داده و تلاش می‌کند، عملیات‌های خود را در اقیانوس هند توسعه داده و تقویت کند تا جایی که در محاسبات آمریکایی ـ انگلیسی ـ اسرائیلی نمی‌گنجد.

الحوثی باردیگر تاکیدکرد که تنها راه حل، توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و پایان محاصره این منطقه است و طولانی کردن این حملات و محاصره نتیجه عکس بر وضعیت اقتصادی دشمنان دارد.
 

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب