Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: ۸۰ هزار بسته معیشتی با همت اقشار مختلف مردم و جهادگران در استان مرکزی توزیع شد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امید محترمی ظهر امروز در آیین رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه اراک اظهار داشت: مقام معظم رهبری از ابتدای شیوع بیماری کرونا با سه راهبرد مهم از جمله دعوت عموم مردم به رعایت نکات بهداشتی و کمک به مدافعان سلامت و تشویق آنها، دعوت از نیروهای مسلح، بسیج مردمی و گروه‌های جهادی و پیشنهاد برگزاری رزمایش کمک مومنانه شرایط را به گونه‌ای مدیریت کردند که تهدید کرونا به یک فرصت ارزشمند تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری نشان داد که ولایت فقیه می‌تواند در حل مشکلات راهگشا باشد و  خوشبختانه ما توانستیم در مسیری که ایشان مشخص کردند به خوبی پیش رویم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: امروز به واسطه حضور گسترده مردم شاهد انجام اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور هستیم و استان مرکزی نیز در این شرایط خوش درخشید که بیش از 80 هزار بسته معیشتی تاکنون با همت اقشار مختلف مردم و جهادگران در سطح استان توزیع شده است.

محترمی بیان کرد: مردم به عنوان مولفه اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره با حضور خود نشان داده‌اند که از دل تهدیدات می‌توانند فرصت‌ها را ایجاد کنند و جهادگران استان مرکزی از ابتدای شیوع کرونا نقش‌آفرینی بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف داشتند.

راه‌اندازی 70 کارگاه تولید ماسک توسط جهادگران بسیجی و تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار ماسک

وی ادامه داد: جهادگران بسیجی استان مرکزی با راه‌اندازی 70 کارگاه تولید ماسک که از روزهای ابتدایی شروع به فعالیت کردند و بیش از 1 میلیون و هفتصد هزار ماسک تولید کردند که پس از ضدعفونی به دست مردم رسید.

گام سوم کمک‌های مومنانه در ‌پارس‌آباد مغان آغاز شد + فیلم‌مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» سپاه 27 اردیبهشت‌ماه در کردستان اجرا می‌شودتوزیع 1000 بسته معیشتی کمک‌های مومنانه جامعه ورزش و جوانان کرمان آغاز شد+ تصاویر

انجام ضدعفونی معابر و عملیات گندزدایی توسط بیش از 10 هزار جهادگر

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد: بیش از 10 هزار جهادگر در قالب 440 گروه جهادی در سطح استان مرکزی ضدعفونی معابر و عملیات گندزدایی را انجام دادند.

محترمی افزود: در شرایط کرونا که نگرانی‌هایی در خصوص امورات شرعی فوت‌شدگان وجود داشت، طلاب بسیجی استان مرکزی با حضور فعال خود در انجام امورات شرعی فوت‌شدگان خوش درخشیدند و توانستند با حفظ کرامت و رعایت تمامی مسائل بهداشتی همه کارهای آنها را انجام دهند که این کار در هیچ کشوری دیده نمی‌شود و بسیار قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: بسیج از دل مردم شکل گرفته و در طول انقلاب اسلامی با حضور خود در میدان‌های مختلف توانسته به رشد و تعالی خوبی دست پیدا کند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: حضور و مشارکت بی‌سابقه مردم در این روزها نشان می‌دهد که مردم هنوز پای کار انقلاب هستند و حرکت رو به جلوی خود را متوقف نخواهند کرد.

محترمی ادامه داد: حضور دانشجویان در شرایط کرونایی و اقدامات گسترده آنها بار دیگر ثابت کرد دانشگاه زنده است و جنبش دانشجویی و بسیج دانشجویی در حال حرکت کردن است.

وی عنوان کرد: دانشجویان بسیجی امروز نشان دادند برای حل مشکلات کشور می‌توانند نقش آفرین باشند و ثابت کردند روح آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایانه آنها همچنان در تار و پود دانشگاه وجود دارد، اگر جوانان و بسیجیان را بتوانیم باور کنیم قطعا اثرگذار خواهیم بود و لازمه اینکار حمایت از جوانان است.

می‌توانیم مدیران آینده را از دل همین اردوهای جهادی بیرون بیاوریم

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: اردوهای جهادی بستر مناسبی برای تربیت جوانان است و دانشجویان می‌توانند در این مسیر برای آینده پخته شوند و می‌توانیم مدیران آینده را از دل همین اردوهای جهادی بیرون بیاوریم.

محترمی تصریح کرد: تشویق جوانان و دانشجویان به سمت اردوهای جهادی امروز یک ضرورت است که همه باید به آن توجه کنند تا این تفکر در کشور فراگیر شود.

وی بیان کرد: امروز در سطح دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه اراک با حمایت‌هایی که ریاست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتند و کمک‌های دانشجویان بسیجی هزار و یکصد بسته معیشتی تهیه شده که دراختیار افراد نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا قرار می‌گیرد.

انتهای پیا/712/ش

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اردوهای جهادی بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است، بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند، ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحد‌های صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند