Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@17:56:37 GMT

مشارکت‌های مردمی در استان قزوین ۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۲۷۵۴

مشارکت‌های مردمی در استان قزوین ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین روز پنجشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی در این جلسه اظهار داشت: از آنجا که اعتبارات بهزیستی جوابگوی خدمات گسترده این سازمان در رفع نیاز افراد تحت پوشش نیست بخش زیادی از امور از طریق مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی، خدماتی، مشارکت در ساخت و سازها صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اداره بهزیستی استان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته تعهد اشتغال این اداره برای ۶۷۰ نفر بود که با تحقق ۱۰۵ درصدی برای ۷۰۲ نفر از جامعه هدف اشتغال ایجاد شد.

وارثی تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای طرح خود اشتغالی از محل بند «ب» تبصره ۱۶، بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: برای تأمین مسکن مددجویان در دفتر تأمین و توسعه مسکن مددجویان اقداماتی صورت گرفته و سهمیه مسکن مددجویان در کشور ۴ هزار و ۱۲۸ واحد است که تاکنون ساخت ۲ هزار و ۶۷۶ واحد به پایان رسیده و مابقی در دست اقدام است.

وی گفت: سهم واحدهای مسکونی استان ۱۲۳ واحد است که تاکنون ۴۱ واحد واگذار شده و ۸۲ واحد نیز در دست اقدام است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه مددجویان دارای دو معلول سهم استان ۱۲۸ واحد مسکونی است که تاکنون ۷۰ واحد واگذارشده و ۵۸ واحد در دست اقدام است‌

وارثی افزود: در مسکن خانوارهای دو معلول شهری نیز ۲۵۵ واحد تعهد استان بوده که ۲۰۶ واحد واگذار و ۴۹ واحد در دست ساخت است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مشارکت خیرین در برنامه‌های بهزیستی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی توسط خیرین جمع آوری و در امور مددجویان هزینه شد.

در استان قزوین ۴۰۰ خیر با اداره کل بهزیستی استان همکاری می‌کنند.

کد خبر 4925706

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی قزوین خیرین ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام کمک به نیازمندان زلزله ماه مبارك رمضان بیرجند شب قدر مواسات بهزیستی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عباس کاظمی، معاون سیاسی استاندار قزوین در بازدید از بهزیستی استان و در نشست با رییس ‌و معاونین بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه بهزیستی ماموریت پر مخاطره‌ای دارد، تصریح کرد: در استان قزوین با مشکل زیرساختی روبه‌رو هستیم، در حوزه منابع انسانی نیز مشکلاتی وجود دارد که باید با پیگیری حل شود.

وی افزود: پرداخت حقوق باید براساس عدالت باشد و عدالت به معنای مواسات نیست بلکه کارکنان هر سازمان با توجه به وظیفه و زمانی که ماموریت خود را انجام می‌دهند باید حقوق دریافت کنند در این میان بهزیستی ماموریت مخاطره‌آمیزی دارد، در این زمینه دولت و به خصوص مجلس در زمینه قانون گذاری باید ورود جدی داشته باشد.

معاون استاندار اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های موجود در کشور حوزه ناترازی پرداخت است که مدیریت منابع را با تنش روبه‌رو کرده است اما رویکرد دولت حل قاعده‌مند این مسائل و یکی از اولویت‌های اساسی دولت پیگیری این امر است، باید قبول کرد بخش عمده موضوعات مربوط به نحوه و میزان پرداخت ها در اختیار استان ها نیست و باید به صورت ملی و گاهاً در تعاملات بین قوا حل و فصل شود.

وی افزود: فعالیت بهزیستی استان در حوزه حمایتی اشتغال، وام و مسکن ستودنی و قابل دفاع و نگاه ما در حوزه آسیب اجتماعی نگاه حمایتی و تقویت منابع است؛ ضمن این که باید تلاش شود موضوعات بلاتکلیف رها نشود و برای هر موضوعی بازه زمانی و هدف تعیین شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: بهزیستی باید به عنوان یک دیده بان در امور اجتماعی، آسیب‌های نوظهور و پر رنگ استان را شناسایی و در جهت حل آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904322

دیگر خبرها

  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن چقدر گران شد؟
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند