Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارها از کوه بالا رفت و به دامن امامزاده دخیل بست. حرف مردم کلافه‌اش کرد بود و برای داشتن پسر اصرار می‌‌کرد. پسری که چشم و چراغ «فاطمه» بود و او را سربلند کرد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، دفاع مقدس، فصل زرینی از تاریخ پر فراز و فرود ایران است؛ فصلی که با حماسه مردان و زنان این سرزمین رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطه تاریخی نهاوند همان‌جا که دروازه ورود اسلام به سرزمین پارسی بود هم در روزهای حماسه و خون، نقش مهمی را برای داوم و بقا انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

کتاب «صاحب دل بی دل» نوشته مریم سلیمی هیزجی می‌کوشد تا ضمن معرفی آداب و رسوم، باورها و نگرش‌های مردمان لر زبان ؛ وضعیت این شهر در روزهای سخت جنگ تحمیلی را بیان کند.

این کتاب که انتشارات حماسه ماندگار در 179 صفحه آن را منتشر کرده، خاطرات داستانی «شهید محمّد گودرزی» به روایت مادرش فاطمه ترکان پیله‌ور است.

 نیکومنظر؛ روایتی از زندگی فاتح گمنام خرمشهرترجمه کتاب خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان انگلیسی در خراسان جنوبی رونمایی شد«خَس بی سر و پا»؛ کتابی که باید به جای خواندن آن را جرعه جرعه سرکشید

در آغاز کتاب با اشاره به ماجرای نذر مادر برای تولد این شهید بزرگوار آمده است: «...تمام راهی را که باید از محله باغچه نبی شیخ تا بابابزرگ(امامزاده‌ای در لرستان) می‌رفتیم به این می‌گذشت که من و طعنه و نیش و کنایه زن‌ها جلوی چشمم بیاید و اشک توی چشمم حلقه بزند و آه بکشم و بگویم: یا امامزاده بابابزرگ!

با پاهای زخمی و تاول‌زده و خون‌آلود می‌ایستادیم جلو شاهزاده، نذر ادا می‌کردیم و برمی‌گشتیم. فردوس صورتی داشت مثل عروسک، صدیقه چشم‌هایش درست شبیه دو تیله خوش رنگ بودند و موهای الهه را هیچ کس نداشت، اما تا از یک درِ باز رد می‌شدیم؛ پچ‌پچ‌ها را می‌شنیدیم که فاطمه دخترزاست.

یا شاهزاده این بچه‌ها را که خدا داده روی تخم چشم می‌گذارم؛ خیلی هم ازت ممنونم، اما حرف مردم ...می‌دانستم که به خواست خدا امامزاده اگر واقعا راهی داشته باشد؛ رویم را زمین نمی‌اندازد».

انتهای پیام/744/ش

R41405/P1377/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)

در حوالی سال ۱۹۰۰، چندین عکاس، از جمله بورلی بنت دابز متولد میسوری و دو مهاجر اروپایی به ایالات متحده، به نام‌های اچ جی کایزر و آلبرت اف جانسون، به آلاسکا سفر کردند.

به گزارش فرارو، در میان افرادی که آن‌ها به استودیو‌های پرتره خود وارد کردند، تعدادی از بومیان آلاسکا بودند که تصاویر خیره کننده آن‌ها بعد‌ها توسط مایکل جی ویلسون یک تهیه کننده بریتانیایی جمع آوری شد.

ریچارد اوندن، رئیس کتابخانه بودلیان در آکسفورد، که اخیراً مجموعه عکس‌های ویلسون را خریداری کرده است، می‌گوید: پرتره‌ها به دلیل صمیمیتشان قابل توجه هستند. اطلاعات کمی در مورد این سوژه‌ها وجود دارد، اما ریچارد پرتره‌ها را به عنوان لحظه‌ای از برخورد و تبادل بین جامعه بین المللی و جوامع اینوئیت که هزاران سال در صلح زندگی کرده اند ارزش می‌گذارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • غیرتی که در خون غلتید
  • سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)