Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@05:16:12 GMT

آغاز برداشت برگ انگور از تاکستان‌های خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۳۱۵۷

آغاز برداشت برگ انگور از تاکستان‌های خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از آغاز برداشت برگ انگور جهت تهیه دلمه و سایر موارد مورد استفاده همچون کنسرو برگ و استفاده دارویی خبر داد.

محمود شبان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آغاز روزهای برداشت برگ مو از تاکستان‌های سر سبز شهرستان خلیل آباد افزود: در این ایام همه روزه بیش از ۴۰ تن برگ انگور از این شهرستان بارگیری می‌شود که این امر باعث ایجاد اشتغال در روستاها به مدت ۵۰ روز و در هر روز برای ۸۰۰ نفر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هرساله از ابتدای اردیبهشت ماه برگ های انگور چیده شده و بعد از سورت و بسته بندی به سایر استانها به خصوص تهران ارسال می شود اظهار داشت: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازارهای داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می شود و در این راستا چندین مرکز جمع آوری برگ مو نیز دایر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به این که چیدن برخی از برگ‌های مو باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام های بوته شده و همچنین به تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه کمک می کند گفت: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای سلامت قلب و بسیاری از دستگاه های بدن مفید است.

شبان افزود: با توجه به این که برگ مو به صورت فله ای به فروش می رسد و مدت ماندگاری آن کم است جهاد کشاورزی خلیل آباد آماده است به منظور احداث واحدهای تبدیلی و بسته بندی مناسب با ماندگاری طولانی تسهیلات مورد نیاز برای بخش خصوصی را فراهم کند.

شهرستان خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری غرب مشهد افزون بر ۱۷ هزار هکتار باغ با تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن در سال دارد که سطح زیر کشت باغات انگور پنج هزار و ۷۰۰ هکتار ، باغات پسته چهار هزار و ۵۰۰ هکتار ، مزارع زعفران چهار هزار و ۶۰۰ هکتار و باغات انار آن هزار و ۲۰ هکتار است.

ارتزاق ۸۰ درصد مردم خلیل آباد از فعالیت در بخش کشاورزی است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خلیل آباد برگ مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد