Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:43:59 GMT

راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۴۱۳۳

راهبرد دولت الکترونیک در بیمه سلامت قم اجرا می‌شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت قم، محمد رضا فخاریان قمی در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل بیان کرد:‌ نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، سامانه پردازشگر تبادل اسناد بستری و بستری موقت در مراکز درمانی غیر دانشگاهی بیمارستانی و مراکز جراحی محدود و طرح استحقاق سنجی در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی از مهمترین برنامه های سال جاری سازمان بیمه سلامت به منظور تحقق راهبرد دولت الکترونیک در استان قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به این که تعداد۳۳ موسسه شامل پزشک و داروخانه در طرح نسخه نویسی الکترونیک با این اداره کل همکاری می کنند، افزود: از ابتدای تیرماه سالجاری باید کلیه پزشکان اسناد خود را به صورت الکترونیک ارسال نمایند.

وی همچنین به پرداخت مطالبات مراکز و موسسات درمانی طرف قرار داد اشاره کرد و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ ۳۹۷ میلیاردتومان به موسسات و مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت شده است که رقمی بالغ بر۱۷۷ میلیارد تومان مطالبات سال ۹۸ و همچنین رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به مانده مطالبات سال ۹۷ بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع بیماری کرونا در این استان رقمی بالغ بر۲۸۴ میلیارد تومان به موسسات درمانی دولتی دانشگاهی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت بیان کرد: در سر جمع اعتبارات تخصیصی از اسفند ماه سال گذشته و پس از شیوع بیماری کرونا مبلغ یکهزار و ۲۹ میلیارد تومان از سوی ستاد سازمان در اختیار این اداره کل قرار گرفته که برابر مقررات و ضوابط نسبت به توزیع آن اقدام شده است.

وی صیانت از حقوق بیمه شدگان را از وظایف اصلی این اداره کل دانست و با اشاره به اقدامات این اداره کل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در کلیه صندوق ها بیمه ای بجز بیماران خاص و صندوق ایرانیان تا پایان خرداد ماه ۹۹ تمدید شده و افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفندماه ۹۸ فاقد اعتبارشده و دارای نسخه سفید بوده می توانند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی تمدید پرونده داروهای تاییدی بیماران تا ۳۱ خرداد ۹۹ و همچنین افزایش سقف تایید داروهای پرونده ای از ۶ میلیون به هشت میلیون تومان را از دیگر اقدام‌های این اداره کل در ایام کرونا دانست و افزود:‌ درحال حاضر نیز هزینه خدمات تشخیصی بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور و این استان پرداخت می شود.

فخاریان قمی همچنین گفت:‌ پزشکان و کارشناسان این اداره کل از طریق سامانه ۱۶۶۶ در ایام کرونا به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات مردم بودند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به تعداد ۶۰۸ موسسه طرف قرداد این اداره کل افزود: از این تعداد ۳۲۶ مورد شامل پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و تعداد ۱۰ بیمارستان دولتی و خصوصی و ۵۵ موسسه پاراکلینیک(سونوگرافی-فیزیوتراپی و...) و تعداد۴۲ درمانگاه خیریه و خصوصی و ۶ مرکز ترک اعتیاد و ۶ مرکز جراحی محدود و تعداد ۱۴۲ داروخانه شبانه روزی، روزانه و خاص است که بیمه شدگان محترم می توانند نسبت به دریافت خدمات درمانی به این مراکز در سطح استان مراجعه کنند.

وی تعداد دفاتر پیشخوان و چاپ و صدور دفترچه را نیز ۱۰ مرکز اعلام کرد که بیمه شدگان محترم می توانند برای تمدید، تعویض و صدور دفترچه بیمه به این مراکز در سطح استان و شهرهای تابعه مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آمار جمعیت بیمه شدگان این اداره کل بالغ بر ۳۴۱هزار و ۳۷تن است که از این تعداد، جمعیت کارکنان دولت ۶۱هزار و ۴۸ تن، سایر اقشار(بنیاد شهید ، بهزیستی، طلاب، اتباع، دانشجویان و کمیته امداد) ۸۵هزار و ۴۰ تن، روستائیان ۵۴هزار و ۳۳ تن و ایرانیان ۲۱هزار و ۵۲۱ تن و صندوق سلامت همگانی ۱۱۹هزار و ۳۹۵ تن است.

فخاریان قمی همچنین گفت: تعداد یکهزار و ۲۹۱ تن آمار جمعیت بیماران خاص مورد حمایت این بیمه در استان است که شامل ۵۹ تن بیمار هموفیلی، ۹۹ تن بیمار تالاسمی، ۴۴۵ تن بیمار دیالیز، ۵۱۴ تن بیمار ام اس ،۱۷۴ تن بیمار پیوند کلیه هست که هزینه ای آنان توسط سازمان پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد ۳۴۷هزار و ۷۷۶ هزار فقره دفترچه بیمه توسط دفاتر پیشخوان صادر و تعداد ۳هزار و ۹۷۶ هزارفقره ابطال و تعداد ۳هزار و ۶۳۷ فقره نیز المثنی صادر شده است. 

وی افزود: افراد فاقد دفترچه بیمه می توانند با حضور در این دفاتر پیشخوان و پرداخت حق سرانه نسبت به اخذ دفترچه بیمه سلامت برای خود و اعضای خانوار اقدام نمایند .

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: افرادی که توانایی مالی برای پرداخت حق سرانه را ندارند می توانند با ثبت نام در طرح ارزیابی وسع وتعیین دهک خانوار توسط سامانه  وزارت رفاه و رعایت مقررات و ضوابط مربوطه دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین دفترچه برای خانوارهای دهک ۱ و ۲ و۳ رایگان و خانوارهای ۴ و ۵ و ۶ به صورت ۵۰ درصد است و خانوارهای دهک های بالاتر باید به صورت کامل حق سرانه پرداخت کنند؛ این این اداره کل هیچ گونه تعهدی در خصوص اعلام دهک نداشته و سامانه وزارت رفاه با توجه به اطلاعات موجود نسبت به تعیین دهک اقدام می کند. 

برچسب‌ها بیمه سلامت قم پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت قم پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمه سلامت قم پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدیرکل بیمه سلامت میلیارد تومان کل بیمه سلامت بیمه سلامت قم اداره کل دفترچه بیمه بیمه شدگان تن بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد