Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه شورای سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی (TUF) به صورت برخط برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این جلسه سیاست ها، برنامه ها و ساختار کمیته های علمی جشنواره مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه، حسین یوسفی، دبیر جشنواره گزارشی از اقدامات گذشته و اهم برنامه های جشنواره دوازدهم ارایه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظفر صرافی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به رویکرد مشارکتی و نگاه همه جانبه در حل مسایل تاکید کرد. وی مشارکت شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و شورای عالی استانها در برگزاری این جشنواره را یکی از نکات کلیدی برشمرد. وی در این خصوص افزود: مجمع شهری و روستایی تهران(TUF) فرصت خوبی برای عرضه دستاوردهای ملی است و برنامه ما باید به سمت قلمرو فرهنگی ایران و مشارکت شهرداری های این حوزه سوق داده شود.
در ادامه مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران؛ بر سیاست گذاری برگزاری یکپارچه همایش های علمی شهرداری تهران و پرهیز از همایش های موازی تاکید کرد. وی ضمن با اهمیت خواندن این رویداد، به لزوم توجه به سیاست های مواجه و پیشگیری از کرونا و ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری برخط جشنواره در صورت لزوم تاکید کرد.
فراهانی برگزاری پیش رخدادهای جشنواره در قالب نشست های تخصصی برخط را یکی از راهکارهای خوب برشمرد.
مجید عبدالهی، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره نیز ضمن ارایه گزارشی از اهم فعالیت های و دستاوردهای سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، مشارکت سایر مراکز تحقیقات شهری و روستایی مانند مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی را باعث هم افزایی تلقی کردند. وی توجه به مباحث مطالعات روستایی را یکی از نقاط قوت جشنواره دانست.
در ادامه اسماعیل زیارتی، رئیس مرکز مطالعات شهری و روستایی، بهره مندی از سیستم برخط برای ارایه سخنرانان و دیدگاه های شهرداران سایر کلانشهرهای جهان را پتانسیل خوبی عنوان کرد. زیارتی گفت: بهره مندی از مشارکت استارت آپ ها راه حل خوبی برای تقویت بخش نوآورانه جشنواره است و در صدد هستیم این بخش پررنگ تر شود.
در این جلسه مشایخ، نماینده مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، اعلام مشارکت و آمادگی این مرکز برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز مذکور در عرصه بین‌المللی و همچنین مباحث مرتبط با فناوری‌های نوین را اعلام کرد.
غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران در ادامه این جلسه گفت: شهرداری تهران با وجود امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و حضور نیروی متخصص زمینه اطلاع رسانی موثر و جلب مشارکت گسترده را فراهم خواهد آورد.
محمد حسین بوچانی، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره، ضمن تشکر از حضور اعضا گفت: در جشنواره دوازدهم تلاش داریم از ظرفیت دانشگاه ها و مراکزی که با شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری امضاء نموده اند استفاده کنیم. وی شفافیت در تمامی مراحل جشنواره و استقلال کمیته های علمی در فرایند داوری را اصول جشنواره عنوان کرد.
بوچانی گفت: سعی داریم با نگاه حداکثری از ظرفیت مشارکت و همکاری تمامی اساتید دانشگاه ها به عنوان اعضای کمیته های علمی جشنواره و ر فرایندهای ارزیابی و داوری آثار بهره بگیریم.
وی گفت انتخاب موضوع تاب آوری به عنوان محور اصلی جشنواره به دلیل شرایط خاص حاکم بر مدیریت شهری است و تلاش ما این است که جشنواره معطوف به حل مسایل کلیدی و چالش های اصلی مدیریت شهری و روستایی باشد.
لازم به توضیح است که دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در آذر ماه سال 1399 همگام با هفته پژوهش برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند از تاریخ 7/3/1399 با مراجعه به سایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اقدام به ثبت آثار پژوهشی نمایند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهری و روستایی شهرداری تهران مدیریت شهری سیاست گذاری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برای نخستین‌بار در کشور فردا (چهارشنبه) خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی عبدالهی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان آماده است تا در حوزه مدیریت حمل ونقل بار درون شهری اقدامات ویژه‌ای را با همکاری شهرداری‌های استان اصفهان رقم بزند تا همچنان در سطح کشور الگو باشیم.

وی افزود: اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ونقل بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است و با ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز فرصت بسیار خوبی به همه شهرداری‌های کشور داده شد تا در حوزه مدیریت حمل‌ونقل بار، با صدور پروانه فعالیت و اشتغال، صدور بارنامه و حفظ زیرساخت‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و فردا میزبان تمام مدیران عامل کشور در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه خودروهای بالای ۳.۵ تن در سطح مرکز استان باید با مجوز تردد حرکت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند، از این‌رو درخواست داریم شهرداری‌های استان با هماهنگی پلیس راهور همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم اقدام هماهنگی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در کشور فردا _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری با حضور سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا و شهردار اصفهان رونمایی می‌شود تا برگ زرینی بر افتخارات مدیریت شهری اصفهان باشد.

کد خبر 749317

دیگر خبرها

  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است