Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:43:48 GMT

کارت‌های بانکی دارای تراکنش ۱۳ میلیون فقره کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۱۰۴

کارت‌های بانکی دارای تراکنش ۱۳ میلیون فقره کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی گزارش اقتصادی فروردین ماه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۵۴ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ این در حالی است که در اسفند ماه ۹۸، تعداد ۱۰۹ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰۷ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از کاهش ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در فروردین ماه ۹۹ نسبت به اسفند ماه سال گذشته دارد که روند نزولی چشمگیری به شمار می‌رود.

بر اساس جدول بالا، بیشترین تعداد کارت بانکی در ایران مربوط به کارت برداشت دارای حداقل یک تراکنش با تعداد ۹۲ میلیون و ۶۱ هزار عدد تا پایان فروردین ۹۹ است که همین موضوع باعث شده تا کارت‌های برداشت سهم ۹۵.۷۶ درصدی از کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار داشته باشند؛ تعداد کارت‌های برداشت دارای تراکنش در فروردین ماه نسبت به اسفند سال گذشته با کاهشی ۱۲.۵۸ درصدی روبرو بوده است که نشان از حجم بالای کاهش کارت‌های بانکی مورد استفاده روزمره در شبکه پرداخت دارد.

شاپرک در این جدول نیز اعلام کرده که تعداد کارت‌های اعتباری دارای تراکنش در فروردین ماه نسبت به اسفند ماه با کاهش ۷۳.۵۱ درصدی روبرو بوده است که نشان از کاهش استفاده و تراکنش با این کارت‌ها دارد و تعداد این کارت‌های دارای تراکنش را به ۳۶ هزار و ۳۹۰ کارت رسانده است؛ همچنین تعداد کارت‌های هدیه و بن کارت با توجه به کاهش صدور در ماه‌های پایانی سال ۹۸ و کاهش استفاده از جمله دلایلی مانند شیوع کرونا با کاهشی ۱۰.۷۸ درصد روبرو بوده و به ۴ میلیون و ۴۱ هزار کارت دارد.

کد خبر 4925886

منبع: مهر

کلیدواژه: کارت بانکی بانکداری الکترونیکی کارت خوان الکترونیکی ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار قیمت نفت بانک مرکزی ایران سهام عدالت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت آزادسازی سهام عدالت ایالات متحده آمریکا بازار سرمایه مالیات قیمت خودرو کارت های بانکی تعداد کارت دارای تراکنش فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود در فروردین ماه سال جاری، به‌صورت حضوری از طریق شعب خود در سراسر کشور و از طریق اپلیکیشن باجت به‌صورت کاملا غیرحضوری، جمعا تعداد 468 فقره وام ازدواج به متقاضیان و واجدین شرایط پرداخت کرد.

بانک تجارت همچنین با هدف اجرای قانون فرزندآوری، از ابتدای سال تا پایان فروردین ماه، 1230 فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرد؛ این در شرایطی است که این بانک در سال 1402 با اعطای 95 هزار و 181 فقره تسهیلات ازدواج و 89 هزار و 534 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

اپلیکیشن باجت بانک تجارت این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده تا بتوانند تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود، از افتتاح حساب و معرفی ضامن تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را به‌صورت کاملا غیرحضوری به انجام رسانند. این اپلیکیشن کاربردی به‌ویژه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای جوانان ایرانی تا حد قابل توجهی تسهیل کرده است.

دیگر خبرها

  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات