Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:03:54 GMT

کاهش صادرات نفت ایران به زیر ۲۰۰ هزار بشکه

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۳۲۰

کاهش صادرات نفت ایران به زیر ۲۰۰ هزار بشکه

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، رویترز طی گزارشی تایید نشده نوشت صادرات نفت ایران به خاطر بحران کرونا و تاثیر تحریم‌های آمریکا به پایین‌ترین حد رسیده است. طبق آمار شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌های کپلر، متوسط صادرات نفت ایران در ماه آوریل ۷۰ هزار بشکه در روز بود. این کشور در ماه مارس ۲۸۷ هزار بشکه در روز صادر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال برآورد میزان صادرات نفت ایران آسان نیست و شرکت کپلر اعلام کرده ممکن است رقم واقعی صادرات نفت ایران حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

دانیل گربل، مدیر اجرایی شرکت پترولاجیستیکس می‌گوید: «ما شاهد کاهش صادرات نفت ایران بوده ایم که نتیجه پایین آمدن میزان خرید چین است. صادرات نفت ایران در ماه مه پیشرفتی نخواهد داشت».

کاهش تقاضای نفت به خاطر تعطیلی اعلام شده توسط دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت، حق انتخاب بیشتری به خریداران می‌دهد و پیدا کردن مشتری برای نفتی که دونالد ترامپ ۲ سال پیش تحریم کرده بسیار سخت شده است.

سارا وخشوری از شرکت مشاوره اس وی بی انرژی اینترنشنال گفت: «پیدا کردن مشتری چندان آسان نیست. در حال حاضر با عرضه بیش از حد نفت به بازار مواجه هستیم و نفت ارزان بسیاری در بازار وجود دارد».

ایران و ونزوئلا که آن هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، مجبورند با تخفیف‌هایی که سایر تولید کنندگان مثل عربستان برای نفت می‌دهند رقابت کنند.

خرید رسمی نفت چین از ایران در حال حاضر به پایین‌ترین حد رسیده است. اطلاعات رفینیتیو آیکون نشان می‌دهد سوریه هنوز هم خریدار نفت ایران است در حالی که سایر محموله‌های نفتی ایران هیچ مقصدی ندارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران بزرگداشت فردوسی نفت ایران صادرات نفت ویروس کرونا کاهش صادرات تحریم های نفتی ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران بزرگداشت فردوسی صادرات نفت ایران هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!