Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@00:17:09 GMT

مجلس باید کارآمد شود/ انقلابی‌گری خصیصه نمایندگان باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۷۱۱

مجلس باید کارآمد شود/ انقلابی‌گری خصیصه نمایندگان باشد

به گزارش «نماینده»،ابراهیم عزیزی، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم، گفت: قطعاً یکی از مهمترین اولویت‌های مجلس آینده تحول ساختاری و همچنین تلاش در جهت کارآمدسازی مجلس است.

وی افزود: بدون شک همه نمایندگان مجلس یازدهم باید تلاش کنند تا ساختار مجلس قوی، کارآمد و هوشمند شود و نمایندگان هم باید در عرصه‌هایی که اولویت جدی مردم است، فعال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم تصریح کرد: قطعاً مجلس بدون یک ساختار هوشمند، فعال و کارآمد نمی‌تواند به مصاف عقب ماندگی‌ها و ناکارآمدی‌های موجود در برخی از بخش‌های جامعه برود و بر این اساس تحول ساختاری مجلس اهمیت زیادی دارد.

عزیزی با بیان اینکه مجلس یازدهم باید دو ویژگی را به طور کامل داشته باشد، گفت: انقلابی‌گری باید خصیصه اصلی نمایندگان مجلس باشد و نمایندگان باید در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی گام بردارند و در بررسی موضوعات مختلف باید این ویژگی را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر مجلس باید کارآمد باشد، تاکید کرد: در صورتی که مجلس کارآمد نباشد، قطعاً مشکلات مردم پابرجا می‌ماند و بر این اساس باید اصلاحاتی در جهت کارآمدسازی مجلس در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: در صورتی که این اصلاحات ساختاری در مجلس یازدهم اتفاق بیفتد قطعاً شاهد تحولات بسیار خوبی در کشور در جهت حل مشکلات مردم خواهیم بود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس یازدهم منتخب مجلس یازدهم نماینده مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم