Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:54:58 GMT

کشت زیرنایلونی در بیله‌سوار مغان ۷۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۶۷۸۱

کشت زیرنایلونی در بیله‌سوار مغان ۷۰ درصد کاهش یافت

بهنام برزگر روز جمعه گفت: با توجه به آلودگی به وجود آمده در اثر کشت زیرنایلونی، موضوع ممنوعیت این نوع کشت در جلسات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و استان مطرح و به تصویب رسید.

او اظهارداشت: در راستای عملیاتی کردن این موضوع، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نسبت به بازدید و صدور اخطاریه زیست محیطی به کشاورزان خاطی و الزام آنها به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزرعه اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برزگر بیان‌کرد: سال گذشته مساحت مزارع کشت زیرنایلونی یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار بود و بدلیل ممنوعیت کشت جالیزی زیرنایلونی امسال سطح زیرکشت این محصولات حدود ۷۰ درصد کاهش یافته و به ۵۰۰ هکتار رسیده و تلاش می‌شود این مقدار به حداقل ممکن کاهش برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ مورد اخطاریه جهت جمع‌آوری نایلون و پلاستیک از مزرعه برای کشاورزان کشت جالیزی زیرنایلونی صادر شده ، افزود: از این تعداد ۱۰ مورد نسبت به پاکسازی ضایعات از مزرعه خود اقدام کرده‌اند و با کشاورزانی که نسبت به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزرعه اقدام نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

برزگر گفت: ضایعات پلاستیکی جمع‌آوری شده از مزارع به کارخانه‌های بازیافت انتقال می‌یابد که هم‌اکنون این روش در حال عملیاتی شدن است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند بیله سوار سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند بیله سوار جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید

پیرمغان نام آهنگی است از علیرضا عصار که براساس غزلی از حافظ اجرا شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عصار خواننده موسیقی پاپ، ترانه‌ی «پیر مغان» را با شعری از حافظ و سبزه منصور منتشر کرده است. در واقع این اثر دو بخش دارد که بخش نخست آن با شعری از سبزه منصور اجرا و در بخش دوم آن غزلی از حافظ خوانده می‌شود.

جایزه یک میلیارد تومانی برای بهترین گروه موسیقی / علیرضا عصار در مقام داور

عصار درباره این اثر نوشته است: ترانه «پیر مغان» را با آرزوى روزهاى روشن و به امید شنیدن خبرهاى خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌کنم.

در اجرای این اثر بهرام آقاخان گیتار نایلون و دارا دارایی گیتار باس، پویا نیکپور پیانو، همایون نصیری پرکاشن و رضا عسگرزاده دودوک می‌نوازند.

میکس و مسترینگ این اثر را پویا نیکپور انجام داده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست