Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@07:40:43 GMT

احتمال بازگشت جهرم به وضعیت قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۱۲۳

احتمال بازگشت جهرم به وضعیت قرمز کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد رحمانیان جمعه ۲۶ اردیبهشت افزود: در حال حاضر شهرستان جهرم براساس بیماران بستری مثبت و مشکوک در بیمارستان پیمانیه در وضعیت زرد بود.

وی ابراز کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد ابتلای موارد جدید شناسایی بیشتر به دلیل حضور افراد در تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بوده است که ادامه این روند موجب می‌شود وضعیت جهرم به سمت قرمز رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول درباره تعداد زیاد بیماران در شامگاه پنجشنبه گفت: علت افزایش ناگهانی در آمار، تعداد موارد مثبت در چند خانواده و بعضی گروه‌های هدف بوده که از طریق بیماریابی شناسایی شدند.

رحمانیان ادامه داد: رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی همشهریان عزیز و کسبه نشان می‌دهد که حساسیت‌ها نسبت به قبل کمتر شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، این در حالی است که شهر جهرم از لحاظ کرونا ویروس همچنان آلوده و حفظ فاصله فیزیکی که مهمترین رکن در کم شدن شیوع کرونا ویروس دارد از سوی شهروندان عزیز رعایت نمی‌شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بر اساس آخرین آمارها، بیشتر مبتلایان یا دارای بیماری زمینه‌ای یا از سالمندان هستند.

وی بیان کرد: این افراد از گروه پر خطر مبتلا به کرونا ویروس هستند و از این رو از همشهریان گرامی خواهشمندیم بیش از پیش مراقب بوده و با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی نگذاریم آسیبی به آنان وارد شود.

به گفته رحمانیان اکثر مبتلایان در بیماریابی و به طور سرپایی شناسایی شده‌اند؛ تشخیص زود هنگام مبتلایان به کرونا ویروس از سوی کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علت اصلی خوب بودن وضعیت مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: بر اساس دستور وزیر بهداشت باز شدن مدارس در روز ۲۷ اردیبهشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اختیاری و صرفاً برای رفع اشکال برای دانش‌آموزان است.

وی تصریج کرد: اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست. با این حال رعایت اصول بهداشتی و توجه به فاصله فیزیکی از سوی معلمان و دانش‌آموزان الزامی است.

کد خبر 511750 برچسب‌ها استان‌ فارس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس كرونا در ايران کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • بررسی احتمال بازگشت مدیرعامل سابق به استقلال
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج