Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:37:12 GMT

پنج بند خاکی در دامغان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۳۳۵

پنج بند خاکی در دامغان ایجاد می‌شود

علی‌اکبر عباسی راد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد پنج بند خاکی در شهرستان دامغان با مشارکت اداره منابع طبیعی و بهره‌برداران دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: میزان ذخیره این پنج بند خاکی ۱۵۰ هزار مترمکعب است که در مجموع برای ایجاد این بندها بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار صرف می‌شود. 

عباسی راد اضافه کرد: ایجاد بند خاکی روستای مهماندوست با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۷۰ هزار مترمکعب یکی از بزرگترین طرح‌های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: ایجاد بندهای خاکی در مناطق روستایی علاوه بر جلوگیری از سیلاب و خسارت به باغات و مزارع، تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی روستا خواهد داشت که این امر لزوم همکاری همه بهره برداران در نگهداری و بهره برداری اصولی از این سازه‌های آبخیزداری را می‌طلبد. 

عباسی راد تصریح کرد: احداث این بندهای خاکی در جمع آوری و ذخیره سازی روان آبها و رفع مشکل کم آبی در تابستان نیز اهمیت فراوانی دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۳۵ بند خاکی این شهرستان در جریان بارش‌های بهاری امسال آبگیری و حدود ۷۰ درصد ظرفیت آن‌ها پرشده است که از مجموع ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعبی بندهای خاکی، ۸۰۰ هزار مترمکعب ذخیره‌سازی تاکنون انجام شده است. 

عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شامل سه حوزه آبخیزداری سد شهید شاهچراغی، کویر حاج علی قلی و کویر مرکزی است. 

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و امیرآباد، سه شهر و ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری بارش باران دامغان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری بارش باران دامغان سیل منابع طبیعی و آبخیزداری بارش باران دامغان سیل منابع طبیعی بند خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.


وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم