Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:26:45 GMT

سالیانه ۳۵ هزار تن علوفه یونجه در خاش تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۵۷۸۲۰

سالیانه ۳۵ هزار تن علوفه یونجه در خاش تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، شیرزاد کمالی اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد اراضی کشاورزی خاش زیر کشت یونجه است و هر ساله از سطح ۳ هزار و۹۰۰ هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۳۵ هزار تن یونجه تر برداشت می‌شود.

وی افزود: خاش از نظر تولید یونجه و پرورش دام سبک و سنگین قطب تولید محصولات دامی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و هرساله سطح زیر کشت یونجه در این شهرستان در حال‌توسعه و گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خاش ادامه داد: آبیاری نوین در مزارع یونجه این شهرستان به صورت آبیاری از مرکز، کلاسیک ثابت، بارانی، قطره‌ای و بارانی انجام می‌شود و بخش‌های مرکزی و پشتکوه عمده نقاط کشت و تولید یونجه در شهرستان خاش است.

وی تصریح کرد: محصول یونجه شهرستان خاش یکی از مرغوب‌ترین محصولات تولیدی استان برای خوراک دام است و مرغوبیت محصول یونجه این شهرستان برای خوراک دام از دلایل مهم میزان تقاضا و صادرات آن به استان‌های همجوار است.

کد خبر 4926030

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان شهرستان خاش برداشت یونجه ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام شب قدر کمک به نیازمندان زلزله ماه مبارك رمضان مواسات بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت