Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور اسلوونی به عنوان اولین کشور اروپایی پایان بحران کرونا را اعلام کرده و مسئول سیاست خارجی اروپا هم تحقیقات مستقل درباره منشاء این بیماری را ضروری دانسته است. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا همچنان تیتر بسیاری رسانه های اروپایی بوده و عواقب اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گسترده تری به بار می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین اخبار کرونایی از گوشه و کنار اروپا نشان می دهد که ایالت بایرن آلمان تقویت حضور پلیس در اعتراضات علیه محدودیت های ضد کرونایی را اعلام کرده است. وزارت کشور ایالت بایرن آلمان اعلام کرده است که معترضان باید حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله ایمنی را رعایت کنند.

اعلام پایان کرونا در اسلوونی

کشور اسلوونی هم پایان بحران کرونا را اعلام کرده است. این کشور با توجه به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا این بحران را خاتمه یافته اعلام کرده و مرزهای خود را بر روی شهروندان اروپایی گشوده است. براساس اعلام دولت اسلوونی شهروندان اروپایی می توانند بدون رفتن به قرنطینه به اسلوونی سفر کنند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در اسلوونی در 4 ماه مارس ثبت شد و فرد مبتلا مسافری ازایتالیا بود. در اواسط ماه مارس هم در این کشور شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام شد. تا 13 ماه می حدود 1467 مورد ابتلا به کرونا و 103 مرگ کرونایی در این کشور ثبت شده است.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم اعلام کرده است که بحران کرونا نباید منجر به تاخیر در پروژه تحول انرژی در کشور شود.

افزایش شکایت ها درباره خشونت علیه کودکان در آلمان

خبرها همچنین حاکی از آن است که شمار زنگ ها به خطوط تلفن حمایت از کودکان که توسط وزارت خانواده راه اندازی شده است در دوران بحران کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گفته مسئول این خط تلفن در آلمان که از متخصصین اطفال است تنها در 2 هفته اول ماه می بیش از 50 مورد کمک از طریق این خطوط تلفن اطلاع رسانی شده است. این تعداد درخواست کمک بسیار بیشتر از تمام موارد این چنینی در ماه آوریل بوده است. وی تاکید کرد که دلایلی وجود دارد که بتوان گفت کودکان در معرض خشونت شدید در این بحران قرار می گیرند.

بخش خدمات علمی پارلمان آلمان هم درباره موفقیت آمیز بودن طرح شکایت آمریکا علیه چین در ارتباط با بحران کرونا ابراز تردید کرده است.

اقدام هماهنگ اروپا برای بازگشایی مرزها برای توریست ها

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم می خواهد هفته آینده با همتایان خود از کشورهای محبوب برای سفر در این باره که چگونه می توان محدودیت های سفر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را کاهش داد گفتگو کند. کشورهای اسپانیا، ایتالیا، اتریش، یونان، کرواسی، پرتغال، مالت، اسلوونی، قبرس و بلغارستان به منظور شرکت در ویدئو کنفرانسی در این باره در روز دوشنبه دعوت شده اند. هدف این دیدار اقدام هماهنگ اروپا در بازگشایی مرزها برای توریست ها است.

لوکزامبورگ خواستار محکومیت شدید اشغالگری‌های اسرائیل از طرف اروپا شدکرونا در اروپا| از پیش بینی‌ها درباره تولید واکسن تا به خشونت کشیده شدن اعتراضات در آلماناعتراف داور بازی نهایی فصل 2016-2015 لیگ قهرمانان اروپا؛ گل راموس آفساید بود!کرونا در اروپا| از کاهش تدریجی کنترل‌های مرزی تا پیش‌بینی رکود اقتصادی سخت در آلمانآمریکا تمرینات نظامی در خاک اروپا را از سر می‌گیرددرخواست تل‌آویو از اروپایی‌ها برای انجام اقدام مشابه آلمان علیه حزب‌الله

در آلمان فعلا تا 14 ژوئن ( 25 خرداد ماه) هشدارهای سفر جهانی برای توریست ها وجود دارد. هایکو ماس می خواهد بعد از آن به صورت تدریجی این هشدارهای سفر را لغو کند. این کار ابتدا برای کشورهای اروپایی انجام خواهد شد.

لغو قاعده قرنطینه 2 هفته ای برای مسافران اروپایی در آلمان

قواعد قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برای مسافرانی اروپایی که به این کشور وارد می شوند هم کاهش می یابد. بر این اساس قواعد قرنطینه برای مسافران از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن به آلمان در روزهای آینده لغو خواهد شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که از اتحادیه اروپا، منطقه شنگن و انگلیس به آلمان سفر می کند دیگر نیازی نیست به مدت دو هفته در قرنطینه قرار گیرد. بر اساس اعلام دولت محلی نوردراین- وست فالن دولت و ایالات آلمان در این باره با هم توافق کرده اند.

رکود اقتصادی حاصل از بحران کرونا هم به کاهش چشمگیر درآمد اتحادیه های کارگری در آلمان منجر خواهد شد. انستیتو اقتصادی (IW) آلمان این را پیش بینی کرده است.

وزیر تحقیقات آلمان هم خواستار همکاری های ملی و بین المللی در مقابله با شیوع کرونا از جمله تولید واکسن این بیماری همه گیر شده است.

دوران سخت اقتصادی پسا کرونا در انتظار آلمان

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم انتظار دوران سخت تری را بعد از بحران کرونا داشته و در گفتگویی با هندلزبلات آلمان گفته است که بدون صرفه جویی، نظم و انضباط و کاهش فشارها بر اقتصاد ادامه مسیر بعد از این بحران امکان پذیر نیست.

تمایل آلمانی ها به حفظ محدودیت های کرونایی

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان آلمانی (56 درصد) خواستار حفظ محدودیت های فعلی برای مهار ویروس کرونا هستند. حدود 40 درصد هم با دید انتقادی به این محدودیت ها می نگرند. این نظر سنجی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از بین 1074 واجد شرایط رای دادن در آلمان انجام شده است.

همچنین اکثر شهروندان آلمانی شروع مجدد لیگ فوتبال آلمان را اقدامی نادرست ارزیابی می کنند. 56 درصد شهروندان به شروع مجدد این بازی ها انتقاد وارد می کنند.

درخواست اروپا برای تحقیقات مستقل درباره منشاء ویروس کرونا

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم خواستار بررسی مستقل درباره منشاء ویروس کرونا شده است. وی در مقاله ای در یک روزنامه آلمانی نوشته است برای اینکه دنیا در بیماری های واگیر آینده بهتر بتواند محافظت شود به یک بررسی مستقل علمی نیاز است.

این مقام اروپایی از چین خواست که در مبارزه با این بیماری همه گیر، تحقیقات درباره تولید واکسن و بهبود اقتصاد جهانی نقش و مسئولیت خود را با توجه به وزن جهانی اش ایفا کند.

دانمارک هم برای گشایش مرزهای خود بر روی توریست ها اعلام آمادگی کرده است. البته این کشور هنوز تصمیمی دراین باره که چه موقع مرزهای خود را می گشاید نگرفته است.

همچنین به دلیل بحران کرونا برای اولین بار از بحران مالی سال 2009 درآمدهای مالیاتی دولت فدرال و ایالت های آلمان کاهش پیدا کرده است. با این همه وزیر دارایی آلمان در پیش گرفتن یک سیاست ریاضتی را رد می کند.

هشدار آلمان درباره محدودیت های حقوق بشری در دوران کرونا

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی درباره محدودیت های شدید حقوق بشر در دوران بحران کرونا هشدار داده و این مسئله را تمجید کرد که کمیسیون اروپایی نظارت سیستملتیک بر این گونه اقدامات را در دستور کار قرار داده است. ماس همچنین تاکید کرد که همه کشورها می توانند در اقدامات خود برای مهار کرونا حقوق بشر را محدود کنند، اما این گونه اقدامات باید دارای اهداف قانونی و متناسب باشد و مهم تر اینکه باید موقتی باشد. وی تاکید کرد که آلمان در دوران ریاست دوره ای خود بر اتحادیه اروپا که از اول جولای آغاز می شود هم خواستار این امر خواهد شد.

کاهش چشمگیر مبادلات تجاری در منطقه یورو

بحران کرونا تجارت کشورهای عضو منطقه یورو را در ماه مارس به شدت کاهش داده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار اروپا ( یورو استات) هم واردات و هم صادرات 19 کشور عضو منطقه یورو به شدت در این دوران کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس صادرات این منطقه نسبت به ماه پیش 8.9 درصد و واردات هم 9 درصد کاهش داشته است.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی بازگشایی کامل و سریع مرزها در اتحادیه اروپا را می خواهند.

رکود اقتصادی شدید در آلمان

بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی آلمان تولید ناخالص ملی در آلمان هم در ماه های ژانویه تا ماه مارس حدود 2.2 درصد نسبت به سه ماه قبلی کاهش داشته است. بر این اساس این شدیدترین رکود از زمان بحران مالی سال 2009بوده است.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش می یابد. تا به حال 274367 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 27459 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 233151 نفر به کرونا مبتلا شده و 33614 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته و بر اساس آمارها تا به حال 223096 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 31368 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 178975 نفر به کرونا مبتلا شده و 27425 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 174975 نفر به کرونا مبتلا شده و 7928 نفر هم در اثر آن جان باخته ند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اعلام کرده کرونا در اروپا اتحادیه اروپا نشان می دهد مستقل درباره بحران کرونا ویروس کرونا محدودیت ها توریست ها تا به حال آلمان هم ماه مارس خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود

به گزارش جماران؛ علی ربیعی، وزیر اسبق کار نوشت:

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

امروز، رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی  و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.

ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت. 

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

دیگر خبرها

  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است