Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران علاوه بر تبیین خلاصه‌ای از برنامه‌های معاونت آموزشی در سال جاری، از برگزاری سمینارهای بین المللی و توسعه اپلیکیشن‌های تخصصی خبر داد.

دکتر سینا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم ترین برنامه های معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال جاری، اشاره و اظهار کرد: در سال جاری توسعه آموزش های کوتاه مدت حرفه ای در حوزه علوم پزشکی طبق سابق ادامه خواهد داشت و آموزش هایی که معطوف به عموم مردم در حوزه سلامت هستند حتماً شغل محور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد  داریم در حوزه سلامت نیازسنجی کنیم تا از این طریق هم بتوانیم نیازهای سلامت جامعه را تأمین کنیم و هم برای جوانانی که مستعد و علاقه مند هستند، اشتغال زایی داشته باشیم.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: معاونت آموزشی در حوزه های تخصصی نیز در سال جاری برنامه هایی دارد و در این حوزه با توجه به نیاز متخصصین برای دوره های کوتاه مدت عملی برنامه ریزی های کافی شده است.

وی در مورد برنامه های غیر حضوری معاونت آموزشی نیز گفت: در آموزش های نوین و آموزش های غیر حضوری که در دوران کرونا هم بسیار از آنها استقبال می شود، گام های بزرگی برداشتیم. با وجود اینکه بخش های زیادی از آموزش های ما جنبه های عملی دارند، ولی توانستیم آموزش ها را سه قسمت تئوری، پراتیک و عملی طبقه بندی کنیم.

قاسمی افزود: معاونت آموزشی برنامه های تئوری را به صورت آنلاین و پراتیک به صورت آفلاین و از طریق فیلم، انیمیشن و لابراتوار برگزار می کند، اما بخش عملی این آموزش ها حتماً باید به صورت حضوری برگزار شود که با توجه به شیوع کرونا در کشور فعلاً آموزش های عملی متوقف هستند.

وی در مورد برنامه های معاونت آموزشی در حوزه بین الملل، گفت: چنانچه کرونا اجازه دهد و رفت و آمد میان کشورها به حالت طبیعی باز گردد، معاونت آموزشی چندین برنامه مهم در حوزه بین الملل از جمله برگزاری یک یا دو سمینار بین المللی و همچنین همکاری با دانشگاه های معتبر دنیا در حوزه های آموزش کوتاه مدت را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته برنامه ای را برای آموزش متخصصین کشورهای همسایه از جمله افغانستان، آذربایجان، قطر و امارات آغاز کردیم و چندین نفر از متخصصین کشورهای همسایه در این دوره ها شرکت کردند که پس از دریافت آموزش های لازم به کشورهای خود بازگشتند. در سال جاری نیز این برنامه آموزشی ادامه خواهد یافت که البته شروع این برنامه آموزشی منوط به برقراری رفت و آمد میان کشورهاست.

قاسمی به برنامه های معاونت آموزشی در حوزه آی تی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته نرم افزار آموزشی برای دندانپزشکان راه اندازی شد که این برنامه مرتب در حال به روز رسانی است، امسال این اپلیکیشن توسعه چشمگیری خواهد یافت تا جایی که می توان به عنوان مهم ترین و تخصصی ترین اپلیکیشن دندانپزشکی ایران از آن نام برد. البته معاونت آموزشی در این زمینه علاوه بر دندانپزشکان، حوزه های تخصصی دیگر را مدنظر دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه های معاونت آموزشی معاونت آموزشی سال جاری علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز