Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرتاسر زندگی امیرالمومنین(ع) برای شیعیان الگو است، گفت: حضرت علی(ع) در زمینه ساده زیستی در طول تاریخ بی نظیر بودند و کسی همانند ایشان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله علی اسلامی اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در ابعاد مختلف و جهات گوناگون برای بشریت الگو هستند و بشریت باید برای این مرد آسمانی خضوع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از موضوعات محوری دنیا موضوع حقوق بشر و حقوق انسان است، امیرالمومنین(ع) عالی ترین آن را داشتند و در زندگی تطبیق کردند.

وی بیان کرد: پس از اینکه ابن ملجم مرادی به فرق مبارک امام علی(ع) ضربه شمشمیر زد امیرالمومنین(ع) را به منزل بردند، پس از ساعتی ابن ملجم را وارد اتاق کردند و امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) فرمودند حسن جان به گونه ای با ابن ملجم برخورد کن که اضطراب و تشویش خاطر نداشته باشد چون این شخص مهمان تو است.

امیرالمومنین(ع) عالی ترین جلوه حقوق بشر را ارائه دادند

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های بی نظیر امام علی(ع) عنوان کرد: این سخنان امیرالمومنین(ع) نسبت به قاتل خود است و کسی که به فرق مبارک این امام همام ضربه زده است، از نظر حقوق بشر کدام شخصیت این گونه به قاتل احساس محبت می کند، حقوق بشر موضوع مهم امروز دنیا است و امیرالمومنین (ع) عالی ترین جلوه اش را ارائه کردند و این موضوع در زندگی حضرت علی(ع) تجلی بخش است.


آیت الله اسلامی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) در زمینه ساده زیستی در طول تاریخ بی نظیر بودند و کسی همانند ایشان وجود ندارد، ادامه داد: نخستین مظلوم عالم زندگی بسیار ساده ای داشتند و گاهی غذاهای اعیان در اختیارش می گذاشتند و از آن استفاده نمی کردند و می فرمودند چگونه سیر بخوابم در حالی در حجاز برخی افراد گرسنه هستند.

وی عنوان کرد: پیش از ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) یک شب منزل امام حسن(ع) و یک شب منزل امام حسین(ع) بودند و شب های ماه رمضان منزل فرزندانش مهمان بودند، شب نوزدهم منزل ام الکثوم بودند حضرت علی(ع) ذکر توحید و لا حول و لا قوة الّا بالله العلى العظیم گفتند و نگاهی به سفره انداختند و مشاهده کردند شیر و نمک داخل سفره است فرمودند  دخترم چه موقع دیده ای من در سفره این گونه باشم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیرالمومنین(ع) نان خشک میل می کردند و ساده زیستی در زندگی و مشی حضرت وجود داشت، امام علی(ع) قصد داشتند برای خود و قنبر پیراهن تهیه کند، قنبر به بازار رفت و یک پیراهن 8 درهم نو و یک پیراهن 4 درهم دسته دوم خریداری کرد و هنگامی که پیراهن ها را آورد پیراهن نو را به آقا امیرالمومنین(ع) داد و پیراهن کهنه را برای خود برداشت.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت علی(ع) قنبر را صدا کردند و فرمودند تو جوانی و احساسات و شادابی و طراوت داری و از من سنی گذشته است و این پیراهن نو برای تو باشد و پیراهن دست دوم را من برمی دارم.

امیرالمومنین(ع) در برابر سنگرهای فساد ایستادگی کردند

آیت الله اسلامی با بیان اینکه سرتاسر زندگی امیرالمومنین(ع) برای شیعیان الگو است، گفت: حضرت علی(ع) در راس حکومت قرار داشت و حاکم 50 دولت بود و در چنین موقعیتی طلحه و زبیر قصد داشتند با توطئه اقدام به رانت خواری کنند و بیت المال را به غارت ببرند ولی امام علی(ع) در برابر افکار پلید این افراد سبک مغز و سنگرهای فساد ایستادگی کردند و فرصت سواستفاده از بیت المال غارتی را به آنها ندادند.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) ضمن ساده زیستی بسیار مراقب بودند تا دیگران از بیت المال استفاده نکنند، افتخار می کنیم که پس از رسول خدا سید الاوصیا امیرالمومنین(ع) رهبر جامعه اسلامی و رهبر بشریت است و انشاالله از زیارت و شفاعت این امام همام بهر مند شویم و آموزه های آسمانی آن حضرت را برای خودمان به عنوان سرمشق و الگو قرار داده و به آنها بپردازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از افتخارات ما شیعیان است امیرالمومنین(ع) رهبر آسمانی ما هستند و باید همه اعمال، کردار و حرکات ما طبق مرضیات و منویات معصومین(ع) به خصوص امام زمان(عج) باشد، امید داریم هرچه زودتر حضرت مهدی(عج) ظهور کنند و جامعه را پر از عدل و داد کنند.

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری امیرالمومنین ع ساده زیستی امام علی ع حضرت علی ع حقوق بشر بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۵۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرمانده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت دراین مراسم هدف از برپایی جشن ازدواج را هموار کردن زمینه‌ی ازدواج آسان برشمردو گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.   سرهنگ صمد محمد علیزاده افزود: سیاست گذاری جمعیتی یک موضوع با اهمیت است و اصلاح شیوه عملکرد جمعیتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و باید در دستور کار قرار گیرد.   وی هم چنین گفت: استکبار به دنبال بی هویت کردن زنان و دختران هستندبه زنان و دختران جامعه توصیه می‌کنم که در زندگی با الگو‌هایی مانند حضرت زهرا (س) آشنا شوند و مانند آنان زندگی کنند.    در پایان این جشن خطبه عقد یک زوج جاری شد.

دیگر خبرها

  • جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند