Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:23:33 GMT

مردم همچنان مراقبت‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۰۹۴۵

مردم همچنان مراقبت‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: مردم باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند و به پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند عمل کنند.

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: همچنان که قبلاً هم پیش‌بینی شده بود، روند ابتلا به ویروس کرونا همچنان در سراسر کشور رو به افزایش است و در استان سمنان نیز از بین بیماران بستری، مواردی گزارش مثبت کرونا ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هشدارها را دوباره تکرار می‌کنیم که برای کنترل ویروس کرونا، در خانه ماندن، رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها بهترین درمان و راه پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: همچنان از مردم می‌خواهیم تا در خانه ماندن را ادامه دهند و هر چقدر بیشتر افراد جامعه با مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان همکاری داشته باشند و در خانه ماندن را بیشتر رعایت کنند، مدت در خانه‌مانی هم کوتاه‌تر خواهد بود.

دانایی تصریح کرد: می‌توانیم با کنترل ویروس کرونا، در آینده نزدیک به فعالیت‌های اجتماعی بازگردیم و از این روزهای سخت زودتر عبور کنیم.

وی افزود: مردم در روزهای اخیر برای برخی امور از منازل خود خارج شده‌اند و خواهش می‌کنیم با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است، رعایت فاصله‌گذاری هوشمند انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: مردم باید برای حفظ سلامت خود تا آنجا که می‌توانند، کمتر از منزل خارج شوند تا عبور با سلامتی از ویروس کرونا باشیم.

دانایی اضافه کرد: نکته مهم دیگر، این است که به سبب همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و غربالگری موفق در طرح بسیج ملی کرونا در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ تا امروز ارتباط خوبی بین مردم و مجموعه‌های بهداشتی و درمانی استان برقرار شده است.

وی افزود: مردم شرایط خود را در این طرح ارائه داده‌اند و راهنمایی‌های لازم نیز به آن‌ها ارائه شده است و اگر لازم بود، افرادی به بیمارستان مراجعه کنند که آزمایش‌های تشخیصی برای آن‌ها انجام شود، این اقدام نیز صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: این امر نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم استان است و سلامت مردم در مجموعه علوم پزشکی استان سمنان رصد می‌شود.

دانایی ادامه داد: خواهش ما این است برای اینکه بتوانیم ویروس کرونا را از استان به‌طور کلی دور سازیم و آن را شکست دهیم، مردم در خانه ماندن را رعایت کنند و بروزهای آینده امیدوار باشند.

انتهای پیام/2249/ن/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سمنان مراقبت های بهداشتی بیماران بستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خانه ماندن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد