Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:13:24 GMT

اردوغان: آماده حمایت سیاسی، امنیتی و اقتصادی از عراق هستیم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۴۳۸

اردوغان: آماده حمایت سیاسی، امنیتی و اقتصادی از عراق هستیم

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان ضمن تبریک به الکاظمی برای انتخابش به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق، گفت: آنکارا آماده است به عراق برای مقابله با شیوع کرونا کمک کند.

در مقابل مصطفی الکاظمی نیز گفت: عراق بر اساس اعتماد و احترام متقابل به دنبال ایجاد روابط شراکتی قوی با ترکیه است.

بر اساس این گزارش دو طرف همچنین درباره موضوع حق آبه‌ عراق از دجله، تبادلات تجاری میان دو کشور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه در زمینه انرژی و ساخت و ساز در عراق صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه دفتر نخست‌ وزیری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد، رییس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با الکاظمی ابراز تمایل کرده تا درباره راه‌های تقویت و گسترش روابط دوجانبه در نزدیکترین زمان ممکن به بغداد سفر کند.

دولت الکاظمی جایگزین دولت پیشبرد امور «عادل عبدالمهدی» ‌شد که در ۲۹ نوامبر سال گذشته (نهم آذرماه ۹۸) استعفای خود را تقدیم کرده است.

دولت جدید طی یکساله موظف است فضا را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی مهیا و عراق را در برابر چالش بهداشتی ناشی از کرونا و اقتصادی متاثر از سقوط قیمت جهانی نفت، مدیریت کرده و در سریع ترین زمان ممکن بودجه ۲۰۲۰ را به پارلمان ارائه کند.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان عراق ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان عراق ترکیه رجب طیب اردوغان عراق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم


به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز، بعد از نماز جمعه به توقف دادوستد‌های تجاری ترکیه و اسرائیل پرداخت.
وزارت بازرگانی ترکیه، امروز، اعلام کرد که تمام دادوستد‌های بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.
ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.
رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین قابل قبول نیست.»
 رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «نتانیاهو بی‌رحم است و این را در نوع رفتار با کودکان، زنان و سالخوردگان غزه نشان داد.»
 اضافه در عین حال اشاره کرد: «میزان تجارت ترکیه و اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود که ما فرض کردیم اصلا وجود ندارد و این پنجره را بستیم.»

دیگر خبرها

  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد