Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@03:48:08 GMT

آموزش مجازی، جایگزین مناسب تدریس حضوری است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۴۴۶

آموزش مجازی، جایگزین مناسب تدریس حضوری است

خبرگزاری میزان- به گفته یک استاد دانشگاه، آموزش مجازی، بسیاری از معایب تدریس حضوری را برطرف کرده است. تاریخ انتشار: 03:00 - 27 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۹۹۸

خبرگزاری میزان- با شیوع ویروس کرونا در کشور، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها قطعی شد؛ بنابراین برای جلوگیری از عقب افتادن دانشجویان و دانش آموزان از دروس علمی، پیشنهاد آموزش از طریق فضای مجازی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دانشگاه‌ها اولین مراکزی بودند که با ایجاد بستری مناسب، برای اجرای این طرح پیشقدم شدند. همچنین آموزش و پرورش با ایجاد سامانه «شاد» بستری امن برای آموزش به دانش آموزان ایجاد کرد.   محمدعلی الستی در گفت‌وگو با میزان درباره مزایا و معایب آموزش از طریق فضای مجازی گفت: آموزش از راه دور و اینترنتی، باعث شد معایب کلاس‌های حضوری رفع شود. به عنوان مثال تردد اساتید و دانشجویان به مراکز آموزشی باعث افزایش ترافیک می‌شد.   وی افزود: این مسئله حتی در کاهش آلودگی هوا هم تاثیر گذار بود. همچنین از اتلاف وقت در مسیر رفت و آمد جلوگیری کرد. بیشتر بخوانید: وابستگی عاطفی چیست و راه‌های کنترل آن   این استاد دانشگاه  با اشاره به ویروس کرونا اظهار کرد: با شوع ویروس کرونا، مقرر شد آموزش از راه اینترنتی ادامه پیدا کند که تصمیم درستی بوده و با پروتکل‌های بهداشتی همخوانی دارد.   الستی درباره معایب این طرح افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌های خود را برای ادامه این طرح، تقویت کنند.   این جامعه شناس ارتباطات با تاکید بر اینکه از آموزش مجازی رضایت دارد، گفت: دانشجویان  نیز از این طریقه آموزشی رضایت داشته و استقبال می‌کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی برای آن‌ها است.

به گزارش مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه‌های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود که با توجه به آسیب‌های فضای مجازی، برنامه‌های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه‌های طلایی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار