Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه همچنان نابه سامان است، اظهار کرد: در حال حاضر مرغداران گوشتی و مادر علاوه بر افزایش قیمت با کمبود ذرت و کنجاله سویا و مشکلات تامین نهاده روبه‌رو هستند که ادامه این روند فروپاشی صنعت مرغداری را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سرنوشت صنعت طیور کشور در دستان یک شخص! 

او از روند نزولی قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان رسیده است که با هزینه تمام شده تولید فاصله معناداری دارد.

فارغی ادامه داد: با توجه به قیمت فعلی نهاده‌های دامی، زیان ماهیانه مرغداران بخش مادر به بالای ۴۰۰ میلیارد تومان و گوشتی یک‌ میلیارد تومان رسیده است که با این وجود امکان ادامه تولید وجود ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه مدیریت تولید را تنها راهکار کاهش زیان مرغداران دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع ارزی، مشکلات جابه‌جایی ارز و مشکلات ناشی از تحریم تولیدکنندگان دچار خسران هستند، در حالی که با برنامه‎ریزی صحیح امکان کاهش خسارت مرغداران وجود دارد.

او جوجه ریزی فعلی واحد‌های مرغداری را ۱۲۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با این وجود بیش از ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید خواهد شد که با احتساب مصرف داخل ۴۰ تا ۶۰ هزار تن از این‌ میزان مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در پایان صادرات مرغ را یکی از راهکار‌های کاهش زیان مرغداران برشمرد و گفت: با توجه به ممنوعیت کشور عراق برای واردات محصولات طیور ایرانی از مسئولان انتظار می‌رود که برای رفع این معضل اقدام جدی به کار گیرند چرا که با رفع این ممنوعیت بخشی از معضلات صنعت مرغداری مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوجه یک روزه نهاده دامی زیان مرغداران مدیریت تولید صنعت مرغداری جوجه یکروزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف