Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:56:24 GMT

پیشی گرفتن چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۵۲۴

پیشی گرفتن چین در ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای جهان

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: چین از نظر تعداد تقاضا برای ثبت پتنت نسبت به تمام کشورهای جهان پیش افتاده است. بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی مالکیت معنوی، چین با ثبت ۵۹۰۰۰ پتنت در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) نسبت به ایالات متحده آمریکا برتری پیدا کرد.

جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه طی ۱۲ ماه گذشته با افزایش میزان ثبت پتنت در جمهوری خلق چین، این کشور به یک قدرت مالکیت معنوی تبدیل شده است، گفت: از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ میلادی، میزان درخواست برای ثبت حق انحصاری در سرزمین اصلی چین (به استثنای هنگ‌کنگ) از ۸۴۰۰۰ به ۱/۶ میلیون و تعداد علایم تجاری ثبت شده از ۲/۳۵ میلیون  به ۲۵/۲۲ میلیون افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چین از نظر تعداد تقاضا برای ثبت پتنت نسبت به تمام کشور های جهان پیش افتاده است. بر اساس گزارش های سازمان جهانی مالکیت معنوی، چین با ثبت ۵۹۰۰۰ پتنت در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) نسبت به ایالات متحده آمریکا برتری پیدا کرد.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد:‌ پیشرفت های حاصل در کاربر پذیری اختراعات به وضعیت توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشور به طور شگفت آوری ارتقا بخشیده است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، ارزش افزوده صنایعی که از اختراعات سود برده است بالغ بر ۱۰/۷۱ تریلیون یوان ( ۱/۵۱ تریلیون دلار ) بود که به سهم خود ۱۱/۶ درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کرده است.

به گفته مهراد، این صنایع عمدتا شامل تولید کنندگان نرم افزار، صنعت موسقی، صنایع و تجهیزات دیداری و شنیداری، اشتراک گذاری برنامه های کابلی (شبکه های خانگی)، کمپانی های هنرهای نمایشی، کامپیوتر و الکترونیک و بنگاه های رادیو و تلویزیون است.

* درآمد حاصل از هنرهای نمایشی سال ۲۰۱۹ چین نسبت به سال ۲۰۰۷ میلادی سه برابر شده است

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ میلادی درآمد حاصل از هنرهای نمایشی در چین ۶۴/۳ میلیارد یوان بود که تقریبا سه برابر سال ۲۰۰۷ میلادی است. کل تجارت چین از بابت حقوق مالکیت معنوی در سال گذشته برابر با ۴۱ تریلیون دلار بود که این نیز تقریبا ۵ برابر سال ۲۰۰۷ میلادی است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاطرنشان کرد:‌ حفاظت از دارایی های فکری در چین توسعه کسب و کارها را رونق بخشیده است. نوآوری و حفاظت از آن باعث شده است که چین اکنون کالاهای مورد نیاز جهان را تولید کند. طبق شاخص نواوری جهانی  این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی رتبه ۱۴ جهان از حیث نوآوری را به خود اختصاص داده و در بین اقتصادهایی با درآمد متوسط به بالا رتبه اول را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین مالکیت معنوی نوآوری مهراد سال ۲۰۱۹ میلادی مالکیت معنوی سال ۲۰۰۷ ثبت پتنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد

ایسنا/یزد امام جمعه موقت یزد ایران قوی امروز را قابل قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشورهای جهان تغییر داد و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم.

آیت الله «سید ناصر محمدی» امروز چهاردهم اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر یزد ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: مرحوم »سید محمدعلی وزیری» واعظ معروف و بنیانگذار کتابخانه وزیری یزد که مرمت مسجد جامع کبیر شهر را نیز انجام دادند،  ۸۰ سال پیش در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ یادداشتی را از امام راحل(ره) که در آن زمان حدود ۴۰ سال عمر داشتند و مدرس سرشناسی در حوزه علمیه قم بودند، در قالب مقاله‌ای پیرامون مشکلات آن روز جامعه اسلام دریافت می کند.

وی افزود: امام (ره) در این مقاله خواستار قیامی برای رضایت خداوند بر علیه ظلم استکبار می‎شوند؛ زمانی که سرکردگان جنگ جهانی دوم کشورمان را اشغال کردند و حتی در نشست روسای سه کشور اروپایی پادشاه ایران را با اصرار راه دادند ولی امروز با تحقق این قیام الهی، امروز شاهد اقتدار کشورمان هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه یزد به عملیات وعده صادق اشاره و عنوان کرد: کشورمان با اقتدار در حالی به رژیم صهونیستی با انجام این عملیات گوشمالی داد که دهها کشور جهان برای ممانعت از این اقدام جمهوری اسلامی التماس کردند و ایران قوی کاری کرد که کشورها را شگفت زده کرد.

وی ایران قوی امروز را قابل قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشورهای جهان تغییر داد به طوری که در همین اواخر بیش از ۷۰ کشور جهان برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم و این همان نتیجه قیام برای خداوند است.

آیت الله محمدی تغییر معادلات جهانی به نفع ایران را غیرقابل باور برای آمریکایی‌ها دانست و گفت: امروز شاهد بی ثباتی کشورهای اروپایی و آمریکایی هستیم به طوری که در این کشورهای مدعی حقوق بشر شاهد رفتارهای وحشیانه در برابر دانشجویانی هستیم که تنها فریاد دادخواهی مردم فلسطین و توقف جنگ در سرزمین‌های اشغالی را دارند.

انتهای پیام    

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟