Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@22:41:09 GMT

۴۰ هزار تن مرغ مازندران به عراق صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۱۹۲۴

۴۰ هزار تن مرغ مازندران به عراق صادر شد

ساعت24 -رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۴۰ تن مرغ تولیدی استان به عراق طی روزهای گذشته و به دنبال برداشته شدن موقت ممنوعیت صادرات این مواد پروئینی خبر داد.

دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اول اردیبهشت ماه امسال صادرات گوشت مرغ شرکت ذخایر پشتیبانی امور دام کشور توسط مباشرین بخش خصوصی طرف قرارداد این شرکت را با هدف نو و کهنه کردن ذخایر گوشت مرغ بدون پرداخت عوارضی صادراتی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا ابتدای خرداد ماه بلامانع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این هم اواسط فروردین ماه عوارض صادرات مرغ از پنج هزار تومان به یکهزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته بود.

عزیزالله شهیدی فر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که حذف عوارض گمرکی سبب افزایش صادرات گوشت مرغ مازندران به عنوان یکی از قطب های تولید این ماده پروتیینی به عراق شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تسهیل در امر صادرات و خرید تولید مازاد مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ، قیمت گوشت مرغ در استان به حد تعادلی مصوب ستاد تنظیم بازار برسد.

قیمت مرغ در بازارهای مازندران در آخرین روز هفته گذشته پس از ورود شرکت پشتیبانی امور دام به ۱۱۵ هزار ریال در هرکیلوگرم افزایش یافت که نسبت به هفته پیش از آن ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال افزایش داشت. با این وصف این قیمت هنوز ۱۴ هزار ریال  کمتر از نرخ ۱۲۹ هزار ریالی تنظیم بازار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین گفت که شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس سیاست تنظیم بازار و برای ثبات بازار و جلوگیری از ضرر مرغداران تاکنون حدود هفت هزار تن گوشت مرغ از تولید کنندگان استان با قیمت مصوب خریدار کرده است.

استان مازندران با تولید سالانه حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ حدود ۱۱ درصد از تولید این ماده پروتیینی را در اختیار دارد . بر اساس آمارهای رسمی ۲ هزار و ۴۰۰ مرغدارای مجاز و ۵۰۰ مرغداری غیرمجاز در مازندران فعال است که حدود ۱۰ هزار نفر در آنها مشغول کار هستند.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بازار مرغ صادرات پشتیبانی امور دام گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف بزرگترین پرونده ثبتی کشور پس از نیم قرن
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • نمایشگاه بیست‌وهشتم نفت، فرصتی برای پشتیبانی از تولید داخل و دانش‌بنیان‌ها
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟