Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:31:22 GMT

«عروسی» و «عزا» عامل کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۰۵۴

«عروسی» و «عزا» عامل کرونا در خوزستان

به گزارش «تابناک»، دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در کنترل اپیدمی کروناویروس، اظهار کرد: غربالگری فعالانه و حداکثری در مراحل اول و دوم بسیج ملی مبارزه با کروناویروس، تشدید تست کرونا موارد شناسایی شده از طریق مراقبت فعال و تب‌سنجی و ویزیت پزشکان در مراکز ۱۶ ساعته در این راستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ردیابی موارد تماس با بیماران کرونا مثبت، در بین تماس خانوادگی، تماس بیمارستانی، تماس شخصی و در حین تردد از دیگر اقدامات همکاران ما بوده است.

علوی گفت: انجام غربالگری در مراکز تجمع افراد پرخطر در مراکز نگهداری سالمندان، معتادین، محبوسین و کارگاه‌های کوچک، آموزش بهداشت به عموم مردم، اصناف، افراد پرخطر و کارگاه‌ها و مراکز صنعتی و تشویق و ترغیب آنان به رعایت موازین بهداشتی شامل شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری فیزیکی، اجتناب از تجمعات ورزشی، عزاداری، عروسی و تردد در بازارچه‌ها و پاساژها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های نظارت و پایش صنوف در قالب ۱۰۰ تیم، بیان کرد: این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی، سازمان صمت و بسیج نسبت به برخورد با متخلفان اقدام کرده‌اند.

سرپرست مرکز بهداست خوزستان تصریح کرد: اقدامات انجام شده، منجر به شناسایی منابع آلودگی یعنی افراد بدون علامت مبتلا به کووید ۱۹ و جداسازی آنها برای قطع زنجیره انتقال شده است.

علوی گفت: قبلا تنها از موارد بستری آزمایش گرفته می‌شد اما اکنون با انجام تست از موارد سرپایی، مشاهده می‌کنیم که تعداد بیماران سرپایی چهار برابر موارد بستری مبتلایان کرونا هستند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به علل اصلی افزایش موارد ابتلا به کرونا، تصریح کرد: کاهش حساسیت مردم بعد از بازگشایی صنوف و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و پایین بودن آمار ابتلا به کرونا در استان خوزستان، یک اطمینان کاذب و کاهش حساسیت در مردم به وجود آورد. در نتیجه، توصیه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشد.

وی گفت: علی‌رغم ممنوعیت برگزاری مراسمات و تجمعات مردمی نیز این برنامه‌ها متاسفانه انجام می‌شد. بسیاری از نمونه‌های ما مربوط به موارد حضور در تجمعات و عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان خوزستان ویروس کرونا شیوع کرونا انتقال ویروس عروسی عزا برگزاری مراسم ویروس کرونا شب قدر گسل های تهران رزمایش مساوات دعای روز بیست و دوم رمضان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت