Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ارشد اپراتور ایرانسل در خراسان  رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سرقت از تاسیسات مخابراتی ایرانسل پس از شیوع کرونا افزایش یافته است و بر اساس قرارداد ما با رگولاتوری با سه بار سرقت از یک سایت اپراتور می‌توان سایت تلفن همراه مذکور را تعطیل کرد.

علی بهرامی زاده افزود: موضوع تخریب و سرقت از سایت‌های گران‌قیمت تلفن همراه را به شورای تامین استان خراسان رضوی منعکس کرده‌ایم و از بخشداران می خواهیم اگر توسعه شبکه مخابراتی می خواهند امنیت سایت‌ها را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر سایتهای تلفن همراه تحت فشار بار سنگین ترافیکی هستند و سنجش‌ها نشان می‌دهد با وجود پیشرفت و توسعه شبکه باز هم مشکل پوشش ترافیک وجود داشته و این یعنی که به تاسیس سایت‌های جدید نیاز است.

مدیر ارشد اپراتور ایرانسل در خراسان  رضوی گفت: این اپراتور تلفن همراه، تعهد سال ۹۸ خود را به طور کامل انجام داده است اما مشکل اساسی ما ممانعت‌های مردمی در توسعه شبکه جدید به واسطه سلیقه و آگاهی مردم در خصوص تشعشعات الکترو مغناطیس سایتهاست که رو به رشد است.

بهرامی زاده به راه اندازی ۵۵ سایت جدید مخابراتی ایرانسل با ۱۱۸ میلیارد تومان هزینه در استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز مقرر شده است که برای توسعه و تقویت شبکه در استان هزینه شود که اجرای این میزان طرح منوط به رفع موانع یاد شده است چون سرقت و خرابکاری شبکه در مشهد به حدی زیاد است که توان اصلاح آن وجود ندارد و باید تجهیزات را از جای دیگر به مشهد منتقل کرد.

سرقت ۴۵ کیلومتر کابل مسی 

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بالارفتن آسیب‌های اجتماعی  و شرایط خاص اقتصادی پس از شیوع کرونا، سرقت کابل مسی از شبکه مخابراتی افزایش یافته است.

حسن اروجی افزود: طی دو ماه، ۴۰ کیلومتر از کابل‌های مسی هوایی و حدود پنج کیلومتر از کابل‌ها در کانال‌های زمینی به سرقت رفته‌اند که موجب بروز حجم گسترده‌ای از آسیب‌ها به شبکه شده است و با وجود تلاش همکاران در رفع این نواقص اصلاح شبکه زمان بر شده است.

وی ادامه داد: امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان رضوی از اینترنت بهره مند خواهند شد و مشکل دسترسی کسب و کارهای خُرد به اینترنت برطرف می شود.

او اضافه کرد: پارسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در استان در طرح های مختلف مخابراتی هزینه شده و ۵۶ هزار خط تلفن ثابت نیز افزوده شده است و صحیح نیست مسوولان محلی تنها به ضعفها و کاستی ها که ناشی از شرایط اقتصادی پس از کرونا است اشاره کنند و تنها نیمه خالی لیوان را ببینند.

افزایش ۸۰ هزار مشترک اینترنت خانگی

مدیر مخابرات خراسان رضوی گفت: از زمان شروع شیوع کرونا تاکنون ۸۰ هزار مشترک اینترنت در استان اضافه شده است و پهنای باند اینترنت در مقایسه با قبل از کرونا از ۵۰ گیگ به ۱۰۰ گیگ رسیده است اما باید توجه داشت اگر بخواهیم زیر ساختی را ۲ برابر کنیم هزینه دارد که با حمایتهای مدیر عامل انجام شد.
اروجی افزود: ۶۰  نقطه گلوگاه در پهنای باند استان خراسان رضوی وجود داشت که رفع مشکل شد و هم اکنون در سطح همه شهرهای استان اینترنت۳ جی و ۴ جی ایجاد شده است اما مشکل اصلی در روستاها وجود دارد.

وی ادامه داد: مقرر شد ۱۰۰ سایت موبایل در سال جاری در روستاها برای پوشش دهی اینترنت  راه اندازی شود تا همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت اینترنت برخوردار باشند.
مدیر مخابرات خراسان رضوی به سرمایه گذاری سنگین مخابرات در خراسان رضویی اشاره کرد و گفت: قرار است ۲۰۰ سایت جدید شبکه تلفن همراه ایجاد و ۱۵۰ سایت نیز ارتقا یابد که هزینه آن ۳۴۵ میلیارد تومان است که با ایجاد ۱۰۰ سایت جدید در روستاها در عمل نزدیک به  ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح استان برای تلفن همراه هزینه می شود که البته باید توسعه ۱۰۰ میلیارد تومانی تلفن ثابت را نیز به این ارقام افزود.

لزوم ایجاد زیرساختهای ارتباطی

رئیس شورای شهرستان مشهد اظهار داشت: شورای شهرستان مشهد برای پوشش جلسات و پوشش ارتباطی اعضای خود نمی تواند از بستر ویدیو کنفرانس استفاده  کند چرا که حتی گاهی ارتباط تلفنی در این شهرستان مختل می شود چه رسد به ارتباط ویدئو کنفرانسی.

رمارم با تاکید بر لزوم ایجاد سامانه‌های مجازی و ارتباطی در دوران کرونا مهمترین تاثیر کرونا در جامعه را اقتصادی عنوان کرد.

وی ادامه داد: بخش عمده اقتصاد مشهد حول مشاغل خدماتی و کسب و کارهای کوچک بوده است که تعطیلی آنها زیان جبران ناپذیری را به حوزه شهرستان تحمیل کرده است به ویژه این که برخی کسب و کارها ضروری بوده و فعالیت آنها باید ادامه پیدا کند.

رئیس شورای شهرستان مشهد گفت: شاغلان اقتصادهای کوچک و روزمزد چه گونه می‌توانند در دورانی که شغل خود را از دست داده اند با وام ۱۰ میلیون ریالی گذران زندگی کنند، با موج بیکاری ایجاد شده در همه بخشهای تعطیل شده در دوران کرونا چه باید کرد؟  باید برای بیکاری به صورت جدی هم اندیشی شود.

رمارم،  ایران را ارزان ترین مقصد گردشگری دنیا دانست و افزود: در حال حاضر کرونا ورود زائران خارجی و داخلی را تحت تاثیر قرار داده است و از آنجایی که از سفر ۳۰ میلیون زائر و فرصتهای شغلی مرتبط با سفر و امور خدماتی کاسته شده است باید نسبت به نجات کسب و کارهای کوچک در این خصوص توجه شود.

قطع سه ماهه تلفن ثابت روستای همت آباد 

با این وجود بخشدار مرکزی مشهد از اقدامات ناکافی مخابرات در روستاها انتقاد کرد و ضمن انتقاد از عدم نظارت و کنترل شبکه تلفن ثابت در روستای همت آباد گفت: این روستا با هشت هزار نفر جمعیت به شهر مشهد چسبیده است اما سه ماه است که تلفن ثابت بخش عمده روستا قطع بوده و مسوولان مخابرات از این خرابی مطلع نبودند.

ابوطالب سرابیان افزود: اینها نتیجه عدم نظارت جدی بر شرکتها و پیمانکاران اصلاح و نگهداری شبکه مخابراتی است.

وی ضمن انتقاد از عدم سرویس دهی مناسب شبکه تلفن همراه در مناطق شهری و روستایی مشهد ادامه داد: مدام مردم از ما به عنوان بخشداران قطعی و ناکارآمدی شبکه تلفن همراه و ثابت را مطالبه می کنند و از سوی دیگر قول مساعدی از سوی مسولان و اپراتورهای تلفن همراه برای تجهیز و توسعه شبکه تلفن همراه داده نمی شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ تن رسید.

برچسب‌ها کرونا مشهد توسعه روستایی شهناز رمارم شرکت مخابرات ایران دکل مخابراتی پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد توسعه روستایی شرکت مخابرات ایران دکل مخابراتی کرونا مشهد توسعه روستایی شرکت مخابرات ایران دکل مخابراتی شبکه تلفن همراه میلیارد تومان خراسان رضوی توسعه شبکه تلفن ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید