Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: ۳۵ درصد جمعیت شهری استان در «بافت‌های ناکارآمد شهری» به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بهمن مرادی‌فر امروز در جمع اصحاب رسانه حوزه عملکرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را خیلی وسیع توصیف کرد و اظهار داشت: 2 هزار و 500 عنوان مجرمانه در قوانین جزایی داریم و در هر جایی با کثرت و فراوانی جرائم مواجهه شویم، وظیفه داریم اولویت‌بندی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بحث‌های حاشیه‌نشینی و بافت‌های ناکارآمد شهری، طلاق، اعتیاد و مباحث اخلاقی امروزه در دستگاه قضایی و دیگر نهادهای اجتماعی فرهنگی، چهار آسیب و سرآمد آسیب‌های شناخته شده هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه ادامه داد: در بافت حاشیه‌نشین و ناکارآمد شهری علی‌رغم اینکه درصد بالایی از مردم این مناطق شایسته، خوب و متدین هستند ولیکن ساختار مسکونی این بافت‌های اجتماعی قابلیت جرم‌خیزی و جرم‌زدایی را دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مسکن در حاشیه‌های شهر پائین است و افرادی که در این مناطق سکونت دارند از لحاظ اقتصادی فقیر هستند، لذا خیلی از خرده جرم‌ها اقتصادی مانند سرقت‌ها، خرید اموال و ضایعات مسروقه، خرده‌‌فروشی و اعتیاد در این مناطق شکل می‌گیرد.

مرادی‌فر یادآور شد: خیلی از خانه‌های مسکونی در این مناطق متروکه و در کوچه‌های باریک هستند و قابلیت سکونت افراد کارتن‌خواب را دارند چون که این بافت‌ها قابلیت گشت‌های سواری پلیس را ندارد و در یک حاشیه امن از لحاظ امنیتی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اگر در این مناطق حوادث طبیعی هم اتفاق بیافتد، امکانات امدادرسانی در آن وجود ندارد،اکثر کودکان این مناطق به کودکان کار تبدیل می‌شود، لذا یکی از سیاست‌های که امروزه دنبال می‌شود کاهش این بافت‌های ناکارآمد است.

این مسؤول متذکر شد، 16 درصد فضای شهری در استان کرمانشاه زیرپوشش بافت فرسوده است که 35 درصد را تشکیل می‌دهد و همچنین در کلانشهر کرمانشاه یک‌چهارم فضای فیزیکی و یک‌سوم جمعیت شهری (34 درصد) در این سکونت‌گاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم با یک راهکاری درست و علمی مستمر روزبه‌روز به سمت کاهندگی پیش برویم، قطعا موثر خواهد بود.

مرادی‌فر با تاکید بر داشتن مرکز مانیتورینگ، گفت: حدود پنج سال قبل یک فراخوان در استان اعلام کردیم و و از مسؤولان حراست ادارات برای بحث پایش تصویری دعوت کردیم، الان نیروی انتظامی یک مرکز مانیتورینگ دارد ولی همه قسمت‌ها را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: زمینه ارتکاب جرم در فضایی که تحت تاثیر پایش تصویری باشد دیگر میسر نیست این نیاز تام، تمام و ضروری امروز است دیگر نباید کنترل‌ها با نیروی انسانی باشد باید به سمت الکترونیکی برویم، چرا که در جرم‌ها سبب تامین دلیل می‌شود و قضات در کوتاه‌ترین زمان رای صادر می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به ایجاد کمربند شهری در قانون داشت و افزود: اگر اطراف شهر کمربند سبز داشته باشیم محدوده شهر معلوم می‌شود و اگر کسی فراتر از آن ساخت و ساز داشته باشد به چشم می‌آید ومسؤولان ذی‌ربط متوجه می‌شوند.

وی ایجاد کمربند سبز را مستلزم بودجه دانست و گفت: اگر سازمانی در حیطه خود متوجه تغییر کاربری می‌شود می‌تواند خود اقدام کنند، اگر موفق نشدند می‌توانند از نیروی انتظامی کمک بگیرد و در نهایت در دستگاه قضا طرح دعوی کند تا حکم قلع و قمع بنا را بگیرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم مرادی حاشیه نشینی جرم خیز کمربند سبز فارس معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم