Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@13:58:17 GMT

دفترچه‌های بیمه سلامت را تمدید کنید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۳۷۹

دفترچه‌های بیمه سلامت را تمدید کنید

ساعت24 -مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت:دارندگان دفترچه بیمه رایگان که اعتبار آن پایان یافته برای برای تمدید اقدام کنند تااز خدمات رایگان درمانی استفاده کرده و هزینه‌ آزاد نپردازند.

قاسم بهرامی در خصوص وضعیت دفترچه‌های بیمه سلامت اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل سازمان بیمه سلامت، بیمه شدگانی که اعتبار دفترچه بیمه آنها به پایان رسیده لازم است برای برخورداری از خدمات درمانی رایگان و یا بر اساس تعرفه دولتی نسبت به تمدید دفترچه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دفاتر پیشخوان در سراسر استان در مناطق شهری و روستایی برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها آمادگی دارند و در روستاها این کار بدون دریافت هزینه صورت می‌گیرد.

بهرامی تصریح کرد: چنانچه روستائیانی که تاریخ اعتبار دفترچه آنها به پایان رسیده به مراکز درمانی و یا بیمارستانها مراجعه کرده و بخواهند از خدمات درمانی استفاده کنند مبنای محاسبه به صورت آزاد خواهد بود و در این صورت بیمه شدگان باید هزینه زیادی را متحمل شوند.

وی اظهار داشت: در شهرها کسانی که دفترچه بیمه سلامت رایگان گرفته اند و می‌خواهند تاریخ آن را به روز کنند برای این کار از آبان ماه سال گذشته «آزمون وسع» با ثبت نام افراد در سایت بیمه سلامت انجام می‌شود تا دهک افراد مشخص شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: دفترچه افراد دهک‌های یک، دو و سه به صورت رایگان صادر می‌شود و دهک‌های چهار تا ۵۰ درصد هزینه و دهک‌های پنج به بالا باید تمام سهم بیمه خود را برای دریافت دفترچه بیمه سلامت پرداخت کند.

بهرامی گفت: بیمه شدگان از زمان ثبت نام در سایت پس از مدت یک ماه دفترچه خود را دریافت می‌کنند و در این فاصله نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای رایگان استفاده کنند لذا توصیه می‌شود به موقع برای تمدید اقدام کنند.

وی اظهار داشت: کسانی که توان مالی مناسبی ندارند می‌توانند از خدمات رایگان بیمه‌ای برخوردار شوند اما افرادی که توان مالی دارند با پرداخت هزینه سالانه می‌توانند از خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: برخی از افراد به صورت خود اظهاری وضعیت مالی و دهک خود را تعیین کرده اند که این افراد ۱۰ روز فرصت دارند برای تمدید دفترچه‌های خود اقدام کنند تا در زمان بستری شدن در بیمارستانها متحمل هزینه‌های زیادتری نشوند.

۳۶۰ هزار بیمه شده رایگان در استان قزوین

بهرامی اضافه کرد: در استان قزوین ۴۵۰ هزار بیمه شده داریم که ۸۰ درصد این افراد دارای دفترچه بیمه رایگان هستند.

وی اضافه کرد: در استان تعداد ۱۰۰ هزار نفر در شهرها و ۲۶۰ هزار نفر در روستاها دفترچه بیمه رایگان دارند که ۸۰ درصد بیمه شدگان را شامل می‌شود.

بهرامی گفت: بیشتر هزینه درمان این ۸۰ درصد از بیمه شدگان توسط دولت از محل درآمدهای عمومی پرداخت می‌شود.
 

منبع:مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بیمه سلامت استان قزوین دفترچه بیمه بیمه شدگان برای تمدید بیمه سلامت اقدام کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی