Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:36:51 GMT

روابط عمومی؛ مناسبت‌گرا یا تحلیل‌گر

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۲۴۲۰

روابط عمومی؛ مناسبت‌گرا یا تحلیل‌گر

اعتمادسازی مخاطبان و‌ جلب رضایت مشتریان با نشر اخبار فله‌ای و‌ یک‌طرفه سازمانی محقق نخواهد شد بلکه شفافیت، کیفیت و صداقت عناصر تعیین کننده هستند.

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| با تبریک ۲۷ اردی بهشت روز "روابط عمومی" باید گفت؛ روابط عمومی بیش از اینکه یک واحد سازمانی باشد یک نقش مهم مدیریتی است و مجری نقش ارتباطی سازمان و مدیران هر سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واحد روابط عمومی بخش تقسیم کار شده هر سازمان است مثل واحدهای دیگر تخصصی، لذا زمانی روابط عمومی هر سازمان موفق خواهد شد که آن سازمان به بخش ارتباطات بها دهد و‌توجه شایسته کند؛ در صورتی که الان به بخش حراست درمقام مشاوره و تحلیل توجه بیشتری می‌شود.

 در حالت سنتی نقش روابط‌عمومی  در حد مناسبت‌گرایی و انجام امورتبلیغاتی و‌ رسانه‌ای تقلیل یافته است،اما یک روابط عمومی موفق و‌ پیشرفته باید نقش تفسیری، بیانی، تحلیلی و مشاوره‌ای سازمان و‌مدیرانش را بر عهده بگیرد وبرای ایفای این نقش باید از دانش و مهارت کافی برخوردار باشد.‌

متاسفانه هنوز نگاه غالب مدیران به روابط عمومی واگذاری امور کم اهمیت سازمان ها است حال آنکه با توجه به پیشرفت فنآوری و توسعه شبکه‌های اجتماعی تنظیم روابط بین سازمانی و تعامل با مخاطبان، ذینفعان و مشتریان به‌شدت حرفه‌ای و‌پیچیده شده است.

رسانه‌های نوظهور رقیب قدرتمند روابط عمومی‌ها شدند و دیگر سازمان‌ها نمی‌توانند اخبار را کتمان یا با تاخیر منتشر کنند یا صرف انتشار اخبار رافع مسؤولیت روابط عمومی نمی‌شود، بلکه متاثر از نقش تفسیری و بیانی روابط عمومی‌ها باید بتوانند مطالبات مردم را در سیاست‌های سازمان جانمایی کنند؛به عبارتی نقش مهم  روابط عمومی‌ها مردم محورکردن سازمان است.

اعتمادسازی مخاطبان و‌جلب رضایت مشتریان با نشر اخبار فله‌ای و‌ یک‌طرفه سازمانی محقق نخواهد شد بلکه شفافیت، کیفیت و صداقت عناصر تعیین کننده هستند.

با گرامی‌داشت؛ هفته روابط عمومی "از کنشگران حوزه ارتباطات می‌خواهم با درک عمیق از تحولات دوران جدید برای تعمیق ارتباط دوسویه با مخاطبان تلاش حرفه‌ای داشته باشند.

ایرج نیازآذری؛  روزنامه نگار و مدیر اسبق روابط عمومی دانشگاه مازندران


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: روابط عمومی نیازآذری یادداشت مازندران روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم