Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش محرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هرچند در سال های اخیر نقش روابط عمومی ها در بسیاری ادارات و دستگاه ها پررنگ تر از قبل شده و بیشتر به جایگاه آنها بها داده می شود اما به نظر می رسد هنوز با شرایط آرمانی به منظور استفاده از دانش روابط عمومی برای پیشبرد اهداف و برنامه ها فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: در ساختار جدید اداری، روابط عمومی پیشبرنده و انسجام دهنده کار دستگاه ها می تواند باشد و با ارایه نظرات کارشناسانه در حوزه های مختلف زمینه را برای تحقق اهداف و برنامه ها فراهم کند.

محرابی گفت: از سوی دیگر روابط عمومی ها می توانند بیان کننده مشکلات، معایب و در عین حال یک کارشناس مجرب برای رفع آنها باشند که نظرات مشاوره ای آنها مدیر مجموعه را در شناخت راه های برون رفت از مشکلات یاری کند.

این کارشناس ارشد ارتباطات گفت: نقش و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های مختلف از نظر علمی تعریف شده اما هنوز در ادارات مختلف آنچنان به آن پرداخته نشده است.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها گفت: آنها باید در ارتباط دوسویه و متقابل باشند نه اینکه روبروی هم قرار گرفته و در حالی که اهداف مشترکی دنبال می کنند ادبیات مشترکی برای بیان آن نداشته باشند.

محرابی وجود این دیدگاه از سوی روابط عمومی ها که رسانه باید در اختیار من باشد و بدون هیچ نقد و تحلیلی فقط از سازمان و اداره آنها تعریف و تمجید کند را پذیرفتنی ندانست و گفت: همچنین نباید رسانه ها را به چشم یک مزاحم نگاه کرد بلکه می توان از وجود آنها به عنوان پلی ارتباطی با مردم به منظور اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته استفاده کرد.

مسوول سابق روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: روابط عمومی ها باید از طریق رسانه ها، مشکلات مردم که به سازمان و اداره آنها مرتبط است را به اطلاع مدیران رسانده و برای رفع آنها چاره جویی و سپس نتیجه اقدامات صورت گرفته را نیز اطلاع رسانی کنند.

وی فراهم کردن خوراک خبری لازم برای رسانه ها از مجموعه اقدامات صورت گرفته و در دست اجرا را نیز از دیگر وظایف روابط عمومی ها برشمرد و گفت: آنها باید قانون رسانه را مطالعه کنند که در مواجه با اهالی آن دچار مشکل نشوند.

محرابی تصریح کرد: شکایاتی که هراز گاهی از رسانه ها توسط برخی مدیران صورت می گیرد نتیجه همین کم اطلاعی مسوولان روابط عمومی دستگاه ها از چارچوب وظایف و اختیارات رسانه ها است.

این کارشناس ارشد ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: یک روابط عمومی خوب سازمان بسته خود را به اتاقی شیشه ای تبدیل می کند که همه کارها در آن شفاف و پیش چشمان مردم که نمایندگان آنها خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند قرار دارد.

وی گفت: روابط عمومی ها باید به اصحاب رسانه ها پاسخگو و متوجه باشند مطالبه گری آنها برای مردم و در راستای رفع مشکلات آنها و بهبود وضعیت جامعه است.

محرابی در پایان بر تقویت سواد رسانه ای روابط عمومی ها نیز تاکید کرد و گفت: زمانی که آنها از دانش لازم در این حوزه برخوردار باشند جلوی بسیاری از چالش ها گرفته و کار اطلاع رسانی با شیوه ای بهتر انجام می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی روز ارتباطات و روابط عمومی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی روز ارتباطات و روابط عمومی کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی روز ارتباطات و روابط عمومی کرمانشاه روابط عمومی ها دستگاه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: خاک آلوده بر سلامت انسان چه تاثیری می‌گذارد؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی‌تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228561 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز