Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک ایران طی پیامی ضمن تبریک 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، به همکاران خود، بر لزوم تلاش در جهت هماهنگ‌سازی و همسویی با تحولات و تغییرات تکنولوژیک در حوزه ارتباطات و روابط عمومی تأکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن پیام به این شرح است:

یکی از مهمترین ویژگی‌های سازمان‌هایی نظیر گمرک که اساس  فعالیت آنها ارائه خدمات به مردم است، برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با مخاطبان به منظور کسب اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی و میزان رضایت‌مندی ذی‌نفعان و همچنین آگاهی از انتظارات و خواسته‌های آنها در جهت بهبودبخشی به خدمات می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین روابط عمومی به‌عنوان حلقه واسط میان مردم و مسئولان سازمان، نقش و وظیفه اصلی را برعهده دارد و همگام با وسایل ارتباط جمعی باید تلاش کند تا هیچ نکته ناگفته و تصمیم و اقدام ابهام‌آمیز ی در همکاری و ارتباط مردم با دولت باقی نماند. خوشبختانه توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در عصر حاضر به نحو چشمگیری به کمک این فرآیند آمده و باعث سرعت و سهولت انتقال تصمیمات و اقدامات دولت و بازخورد آن از سوی جامعه شده است.

روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی امسال در حالی گرامی داشته می‌شود که شیوع بیماری فراگیر کرونا در جهان و کشور ما باعث ایجاد محدودیت‌هایی در روابط اجتماعی و تعامل فردی شده که البته همین امر رویکرد مردم به استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را به شدت افزایش داده است.

در گمرک جمهوری اسلامی ایران که یک سازمان حاکمیتی خدمات‌رسان بوده و عملکرد آن به‌طور مستقیم بر زندگی و فعالیت آحاد طبقات جامعه تأثیرگذار است (نمونه آن تلاش شبانه‌روزی کارکنان گمرک برای ترخیص سریع کالاهای مورد نیاز زندگی و مواد اولیه  واحدهای تولیدی) بهره‌گیری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات  و ارتباطات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به‌عنوان مثال می‌توان به پیاده‌سازی گمرک هوشمند و برنامه‌های آن با هدف حذف کاغذ و عامل انسانی از فرآیند تشریفات گمرکی ترخیص کالا و در عین حال حفظ ارتباط و تعامل با ذی‌نفعان به روش مجازی اشاره کرد. بنابراین بحث توسعه ارتباطات و بهبود عملکرد روابط عمومی با توجه به سرعت گستردگی تغییرات تکنولوژیک در کانون توجه مدیریت ارشد گمرک قرار دارد و واحدهای روابط عمومی ستاد و گمرکات اجرایی به‌عنوان متولیان اصلی این حوزه باید تمام تلاش و اهتمام خود را برای هماهنگ‌سازی و همسویی با این حرکت به عمل آورند.

فرصت را غنیمت شمرده 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران عزیز به ویژه کارکنان شاغل در روابط عمومی گمرکات ستادی و اجرایی سراسر کشور تبریک گفته، از خداوند متعال تندرستی، شادکامی و بهروزی همگان را خواهانم .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گمرک روز روابط عمومی روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد سرگزی به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل و نقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین اقدامات به مناسبت این روز است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.

وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل و نقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگسازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل انجام می شود.

سرگزی به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه‌ استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل و نقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می شود. وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است