Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@10:28:23 GMT

کاهش ٨٠ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۴۵۸۰

به گزارش اکوفارس، «حمیدرضا سیدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: این در حالی است که فروردین ۹۸، حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت جابه جا شده بود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت با تاکید بر اینکه کاهش جابجایی مسافر و انجام پروازها نتیجه شیوع بیماری کرونا بوده است، همچنین از کاهش ۷۰ درصدی در نشست و برخاست و کاهش ۷۹ درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در فروردین ۹۹، با انجام ۹۲۴۹ فروند نشست و برخاست توانسته اند حدود ۷۵۳ هزار مسافر را به همراه حدود ۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا کنند.  

وی افزود: در فروردین ۹۹، فرودگاه مهرآباد با ۳۵۷۳ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از ۳۰۲ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با  ۸۵۷  فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۹۰ هزار و ۵۰۰ مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه اهواز  با ۷۹۵ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود ۶۹ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

سیدی در خصوص ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاهای امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در جابجایی بار داشته اند.

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای فروردین ۹۹، نشست و برخاست ۸۸۵۵ فروند هواپیماست که طی آن حدود ۷۲۹ هزار مسافر جابجا شده اند، افزود: فرودگاه مهرآباد در این بخش در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۸۴۸ فروند نشست و برخاست حدود ۹۰ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه اهواز با ۷۹۵ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش حدود ۶۹ هزار مسافر در جایگاه سوم قرار دارد.

وی گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی فروردین ۹۹، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست و برخاست ۳۹۴ فروند هواپیما است که طی آن حدود حدود ۲۴ هزار مسافر اعزام و پذیرش و حدود سه میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‌است.

به گفته سیدی، در این بخش فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، شیراز و لارستان در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی افزود: پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در فروردین ۹۹ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۹۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته سیدی، در فروردین ماه ۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، امام خمینی (ره) و عسلویه انجام شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فروند نشست و برخاست تحت مالکیت شرکت ارسال و پذیرش اعزام و پذیرش فروردین ۹۹ هزار مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد.

به گزارش تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه‌های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور