Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:16:50 GMT

آخرین خبرها از روند احداث پارک علم و فناوری سلامت ملارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۵۳۳۶

آخرین خبرها از روند احداث پارک علم و فناوری سلامت ملارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست بررسی روند پروژه احداث پارک علم و فناوری سلامت ملارد گفت: باید نقشه جامعی را تنظیم کنیم و بر اساس هدف‌هایی که در بخش سلامت مثل دارو و تجهیزات داریم سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانیم برخی توانمندی‌هایمان را صادر کنیم، پس بخش‌های دارویی شاید اولویت خاص ما باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده در نشست بررسی روند پروژه احداث پارک علم و فناوری سلامت در شهرستان ملارد گفت: از حدود یک سال و نیم پیش که دیوارکشی انجام و چاه آب حفر شد، نقشه جامعی را مشاور پروژه به ما ارائه داد که فازبندی هم داشت اما بنا به دلایلی دیگر با آن مشاور ادامه ندادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم یک پیش پارکی را در منطقه مشکین دشت داشته باشیم که فاصله چندانی با ملارد ندارد و می‌توانیم یک سری شرکت های اولیه را در آنجا راه اندازی کنیم و بعد کم کم آنها را به پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه منتقل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: باید نقشه جامعی را تنظیم کنیم و بر اساس هدف هایی که در بخش سلامت مثل دارو و تجهیزات داریم سرمایه‌گذاری کرده تا بتوانیم برخی توانمندی‌هایمان را صادر کنیم، پس بخش‌های دارویی شاید اولویت خاص ما باشد.

وی افزود: دارو، تجهیزات پزشکی یا موضوعات سلامت محور همه می توانند یک فرصت باشند. این ۵۰ هکتار را می توان به بخش های کوچکتر و مثلاً ۱۰هکتار، ۱۰ هکتار تقسیم کرد تا در واقع چراغ این پارک روشن شود و این چراغ روشن شدن، یک اثر تصاعدی در رشد آن داشته باشد.

کوهپایه زاده گفت: هدف از تشکیل این جلسه هم این است که حمایت طلبی منطقه‌ای و استانی را در مورد این موضوع دوباره متمرکز کنیم. مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در این امر در واقع می‌تواند وادی علمی قضیه باشد.

وی خاطر نشان کرد:  در واقع هدف اصلی جلسه امروز این است که ببینیم از هر ارگان و سازمانی چه تسهیلاتی را می توانیم، دریافت کنیم تا جذب سرمایه و جذب شرکت‌های دانش‌بنیان را در این فضا بهتر کنیم. آنها هم که بخواهند بیایند نیاز به یک سری زیرساخت‌ها دارند که بخشی از آن در اختیار استانداری، بخشی در اختیار فرمانداری و بخشی هم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی گفت: در مجموع، می خواهم بگوییم که یک همچین فرصتی را در ملارد داریم, دانشگاه هم به شدت راغب است که حرکت های مثبتی در این پارک انجام شود. ردیف بودجه مستقلی هم خوشبختانه در قانون بودجه پیدا کرده که حدود ۲۰ میلیارد ریال است.

کرونا برای ما دیگر یک بحران نیست، یک مسئله است

فرماندار ملارد نیز در این نشست گفت: شهرستان ملارد در بحران کرونا با مشکلات زیرساختی مواجه است، اما خدا را شکر مجموعه اقداماتی که انجام گرفته به خصوص در خط مقدم این جریان عزیزان شبکه بهداشت و درمان بودند؛ در واقع می‌توان گفت که تا حد زیادی شهرستان را ایمن نگه داشتیم. روزهای ابتدایی در یک بحران بودیم اما الان می‌توانم بگویم که کرونا برای ما دیگر یک بحران نیست بلکه یک مسئله است.

سجاد برنجی افزود: امسال قطعاً سال تغییر و تحول زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان ملارد خواهد بود. ان‌شاءالله به زودی مرکز شهید فهمیده به دستور مساعد استاندار و رئیس دانشگاه پزشکی ایران آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار کرد: چهار درمانگاه نیمه تمام هم در شهرستان داریم که به زودی مجوزهای لازم را اخذ می کنیم و آن چهار درمانگاه هم ان‌شاءالله به اتمام می رسانیم. در مورد بیمارستان هم پیگیری‌ها در حال انجام است، مشکلات مالی کامل حل شده، تجهیزات آن کم‌کم در حال تهیه است و در حال وارد کردن به شهرستان هستیم و محلی هم برای نگهداری آنها پیش بینی کرده‌ایم به امید خدا امیدواریم تا پایان امسال این بیمارستان را راه اندازی کنیم.

فرماندار ملارد همچنین در خصوص پارک علم و فناوری گفت: بسیاری از کارهای اولیه انجام شده که باید بتوانیم این روند را تثبیت کنیم تا کم کم به شکوفایی و پیشرفت آن دست پیدا کنیم. ما این پروژه را یکی از پروژه‌های مهم شهرستان می دانیم و آمادگی این را داریم در زمینه های زیر ساختی مانند آب، برق و هر چه که لازم است پیگیری های لازم را انجام دهیم. قطعاً این مجموعه روزی راه اندازی شده و از مراکز درخشان شهرستان خواهد بود. دستگاه های خدمات رسان هم اعلام آمادگی کرده‌اند تا در راه‌اندازی آن کمک کنند.

وزارت بهداشت نسبت به وزارت علوم در بحث راه اندازی پارک علم و فناوری عقب‌تر است

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: یک مقدار وزارت بهداشت نسبت به وزارت علوم در بحث راه اندازی پارک علم و فناوری و مسائل این چنینی عقب‌تر است، بهترین کار این است که از ظرفیت و تجربه دیگر مجموعه‌های علم و فناوری استفاده کنیم زیرا ما نمی‌خواهیم که یک شهرک صنعتی راه اندازی کنیم بلکه می‌خواهیم یک پارک علم و فناوری راه‌اندازی کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت در آن مشغول به فعالیت شوند.

وی در ادامه افزود: نکته دوم این است ابتدا شورای پارک را شکل بدهید، کسانی را هم در این شورا وارد کنید که آدم های موثری باشند و یک ترکیب خوب از افراد تاثیرگذار را شکل دهند. ما این شروع را یک شروع خوب می دانیم و توجیه زیادی هم برای حمایت از این شهرک داریم و فکر می‌کنم اگر این راه را در مسیر درست برویم حتماً به نتیجه خواهیم رسید و بسیار سرمایه‌گذاران خوب جذب خواهیم کرد.

وی گفت: نکته بعد اینکه یک مشاور تعیین کنید که یک سری برنامه‌های اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به استانداری بدهد تا ما از الان بدانیم که یک پروژه موثر در پیشرفت شهرستان ملارد است یا نه و از این طریق بتوانیم تأمین مالی را انجام دهیم.

عسگری تاکید کرد: بحث واگذاری سند ها مشخص شود تا بعدها به مشکل برنخوریم. نکته آخر هم اینکه در این پارک یک مرکز رشد هم باید در نظر بگیرید که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این نشست حشمت الله عسگری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و فریدون عطایی؛ مدیر کل سرمایه گذاری جذب اعتبارات استانداری تهران، سجاد برنجی؛ فرماندار ملارد، دکتر کوهپایه زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر موسوی؛ مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در امور هماهنگی و اجرایی، دکتر متولیان؛ معاون تحقیقات و فناوری، دکتر فتحی؛ معاون غذا و دارو، دکتر محقق؛ معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر عسگری؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد و دکتر کیوانی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه حضور داشتند و پس از پایان نشست از پروژه بیمارستان و زمین پارک علم و فناوری سلامت بازدید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی ایران پارک علم و فناوری سلامت راه اندازی کنیم شهرستان ملارد رئیس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

تین نیوز

شهردار منطقه ۱۴ از بازگشایی مسیر آزادراه شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  امیر شهرابی فراهانی؛ شهردار منطقه 14 در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می خواهم که در روزهای آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

وی با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر 10 روز آینده مسیر مسدود در آزادراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج ـ محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه 14 در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزادراه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی ـ جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر 15 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا 76متر است که هر مسیر شامل 3خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
  • وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران | قدرت‌نمایی این مرد به زندان ختم شد
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • بازداشت شرور وحشت آفرین در غرب تهران
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان