Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@16:40:04 GMT

صادرات برخی اقلام مبارزه با کرونا تسهیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۵۴۴۳

صادرات برخی اقلام مبارزه با کرونا تسهیل می‌شود

خبرگزاری مهر: محمدرضا شانه ساز، با اشاره به برگزاری جلسات توسعه صادرات توسط سازمان غذاودارو با حضور نمایندگان انجمن‌ها و فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: این جلسات به‌منظور بررسی راهکار‌های توسعه صادرات غیرنفتی در حوزه کالا‌های سلامت‌محور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدی زیرساخت‌های لازم را برای تولید اقلام موردنیاز مبارزه با کرونا ایجاد کرده و به دستاورد‌های خوبی رسیده‌اند، انتظار دارند که مجوز صادرات به آن‌ها داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه ساز ادامه داد: حسب اظهار شرکت‌های صادرکننده دارو یکی از مسائل شرکت‌های داروسازی این است که به دلیل استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید عواید حاصل را به صندوق نیمایی واریز کنند که به دلیل مشکلات در محاسبه و انتقال ارز از خارج به داخل کشور، با مشکلات جدی در این زمینه روبرو بوده و در عوض شاهد خروج غیرقانونی و قاچاق گسترده دارو‌های ایرانی به خارج از کشور هستند. همچنین به دلیل نگرانی از کمبود دارو معمولاً اداره کل دارو مجوز صادرات را نمی‌دهد که موجب از دست دادن بازار‌های صادراتی دارو‌های ایرانی به نفع رقبای خارجی شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان غذا و دارو به حل مشکلات فعالان و تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: مقرر شد اگر تولیدکنندگان برای تولید دارو‌های او. تی. سی و سایر دارو‌ها و تجهیزاتی که از ارز نیمایی استفاده می‌کنند، نباید محدودیتی برای صادرات ایجاد شود؛ چراکه در شرایط حاضر کشور بیش از همیشه به توسعه صادرات غیرنفتی و ارز حاصل از آن نیاز دارد.

رئیس سازمان غذا و دارو، خاطرنشان کرد: صادرات ماسک n ۹۵، لباس‌های ایزوله، مانیتور، محلول ضدعفونی‌کننده و…، آزاد شده است و با همکاری وزارت صمت صادرات به کشور‌هایی که درخواست دارند، تسهیل خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: شانه ساز کرونا ماسک N ۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد