Web Analytics Made Easy - Statcounter

فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان از اجرای عملیات مالچ پاشی برای مهار ریزگردهای پسماند روی خبرداد و گفت: دیوار کشی و احداث حوضچه‌ها از دیگر اقدامات ساماندهی وضعیت پسماندهای روی زنجان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به موضوع پسماندهای روی و تعیین تکلیف آن اظهار کرد: با ورود و حساسیت قوه قضائیه به این موضوع و پیگیری استاندار زنجان مالکیت آن به دولت واگذار شد و مصوباتی که در این خصوص ارائه شده اتمام دیواره حصارکشی 2 هزار متری اطراف پسماند بوده که تا به امروز بیش از یک هزار و 700 متر از این دیواره به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مدت چند روز آینده نیز 300 متر باقی مانده هم به پایان می‌رسد تصریح کرد: در بخشی از دیوارکشی مشکل معارضین وجود داشت که با ورود دادستانی برطرف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید براینکه این دیواره‌ به صورت استاندارد بتنی بوده و جلوی خروج پسماند به بیرون از دیواره گرفته می‌شود عنوان کرد: دو حوضچه نیز برای مدیریت پسماند ایجاد شد که هر دو به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه با احداث این حوضچه‌ها جلو نفوذ شیرابه‌های پسماند به زمین گرفته شده است عنوان کرد: موضوع دیگری که وجود داشت گرد و غبار پسماند بود که برای مهار آن نیز اقدامات مالچ پاشی انجام می‌شود تا جلوی گرد و غبار حاصل از پسماند‌ها نیز گرفته شود.

فغفوری با تاکید براینکه مالچ پاشی با مخلوطی از سیمان، الیاف خاص و پشم شیشه انجام می‌شود ابراز کرد: این عملیات‌ها مهمترین اقدامات در بحث ساماندهی پسماند‌ها بود که انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه محل دائمی پسماند در روستای مرصع بوده که در حال پیگیری هستیم تا شرایط در محل جدید به صورت کامل ایجاد شود بیان کرد: در حال حاضر محل جدید که محل دائمی پسماند بوده شرایط به صورت کامل مهیا نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه قرار نبود پسماند‌های شهرک روی به محل جدید انتقال یابد افزود: عملیات انتقال خروجی کارخانه‌ها با مهیا شدن محل جدید انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پسماند دپو شده نیز در شهرک روی نیز قابل استحصال بوده و بعد از اینکه شرایط استحصال آن توسط وزارتخانه اعلام شد به کارخانجات فروخته شده و بعد از گرفتن شدن فلزات آن خروجی به محل جدید انتقال خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انجام می شود مالچ پاشی محل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر

 

 احسان رئیسی بخشدار مرکزی نیکشهر در بازدید از عملیات بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو ، گفت: با پیگیری های انجام شده توسط فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر و اختصاص یک دستگاه بولدوزر توسط شرکت پایدار سازان قرارگاه خاتم الانبیا، عملیات بازگشایی جاده روستای عشایری گو از منطقه هنزم و زیردان در حال انجام است.

وی با قدر دانی از همکاری گروه های مردمی و حلقه های میانی تاثیر گذار در این منطقه، گفت: یکی از ظرفیت های مهم در منطقه هنزم و زیردان پای کار بودن گروه های مردمی و معتمدین می باشد که باعث تسهیل در امداد رسانی به مردم سیل زده شده است.

بخشدار مرکزی افزود: روستای گو یکی از مناطق متاثر از سیلاب های اخیر در بخش مرکزی نیکشهر است که خسارات فراوانی به منازل مسکونی و زیر ساخت های آن وارد شده است.

رئیسی اظهار داشت: در طی فعالیت سامانه های بارشی اخیر در این منطقه، ۱۰ کیلومتر از مسیر روستای گو به علت ریزش کوه مسدود شده است که عملیات بازگشایی آن در حال انجام است.

احسان رئیسی گفت: در مدت زمان مسدودی راه های ارتباطی این منطقه نیز با پیگیری های ستاد مدیریت بحران شهرستان، عملیات امداد رسانی و توزیع اقلام غذایی از طریق بالگرد های امداد رسان بصورت هوایی انجام شده است.

بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: احداث بند های حفاظتی به منظور انحراف مسیر آب از منازل مسکونی می تواند خسارات سیلاب را در این منطقه به حداقل برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان