Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر جهان آرای در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز ثبت نام از نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی، اظهار کرد: والدین می‌توانند برای ثبت نام از تاریخ اول تا ۱۷ خرداد ماه امسال به مدارس محل زندگی خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت نام باید در فضای امن و آرام انجام شود، افزود: تلاش شده با کاهش تمرکز و تفویض اختیار در این شرایط خاص ثبت نام‌ها در مدارس انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه داشتن ۴ و ۵ سال تمام برای نوآموزان و تمام متولدان ۲ مهر ۹۲ و یکم مهر ۹۳ واجد شرایط ثبت نام در پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی هستند، گفت: مدیران واحدهای آموزشی باید دقت لازم در ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد را انجام دهند.

وی ادامه داد: ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس همراه در سامانه سناد جهت ثبت نام دانش آموزان ضروری است.

جهان آرای با بیان اینکه تمام نوآموزان در بدو ورود به پایه اول ابتدایی باید در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند، اظهار کرد: شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام شده و سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و با توجه به کوچ رو بودن عشایر سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

وی همچنین به موضوع بازگشایی مدارس بعد از حدود سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: مدارس تنها برای رفع اشکال بازگشایی شده و حضور دانش آموزان اجباری نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه مدیران باید قبل از حضور دانش آموزان تمام محیط کلاس و مدرسه را ضدعفونی کنند، گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای حضور دانش آموزان، مدیران و معلمان الزامی است.

گفتنی است؛ سال گذشته ۳۲ هزار و۲۳۱ نفر در پایه اول ثبت نام کردند.

کد خبر 4926615

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش گیلان ثبت نام دانش آموزان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا شب قدر ایلام زلزله کمک به نیازمندان بیرجند ماه مبارك رمضان بسته معیشتی آموزش و پرورش اول ابتدایی پیش دبستانی دانش آموزان پایه اول ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش