Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری امروز - شنبه - در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کرد: دانشگاه‌ها به غیر از دانشگاه‌های علوم پزشکی که در حال حاضر هم فعال هستند از ۱۷ خرداد فعالیت خود را برای کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، امتحانات و مواردی که لازم است، آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی آهون منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا به زمان شروع کلاس های درس این دانشگاه اشاره و تاکید کرد: منتظر تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ این احتمال هم وجود دارد که کلاس های رفع اشکال حتی در تابستان برگزار شود که این موضوع بستگی به زمان اعلام بازگشایی کلاس های درس دانشگاه ها دارد.

وی از طولانی شدن مدت زمان برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه های غیردولتی خبر داد و اظهارداشت: یکی دیگر از تصمیم های دانشگاه های غیردولتی، برگزاری طولانی تر امتحانات پایان ترم است؛ در ترم های گذشته امتحانات در فاصله زمانی ۱۰ روز به پایان می رسید اما برای رفاه حال دانشجویان این مدت زمان به چهار هفته می انجامد.

وی افزود: تدبیر دیگر دانشگاه های غیردولتی، برگزاری حداکثر یک تا دو امتحان در روز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم درباره نحوه نمره دهی به دانشجویان در این نیم سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: بخشی از نمره امتحانی برای پرسش و پاسخ در آموزش های الکترونیکی، بخشی دیگر هم برای امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

آهون منش درباره حذف ترم دانشجویان دانشگاه های غیردولتی هم گفت: تاکنون موردی برای حذف ترم نداشتیم و در صورت درخواست دانشجویان، این حذف ترم بدون احتساب در سنوات اعمال می شود.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی درباره تدابیر این دانشگاه ها برای دروس عملی، اظهار داشت: در صورتی که امکان اجرای دروس عملی تا قبل از شروع ترم تحصیلی جدید وجود داشته باشد، نمره دهی صورت می گیرد؛ در غیر اینصورت، درس به صورت ناتمام می ماند تا دانشجو در مهرماه بدون پرداخت شهریه و به همراه سایر دانشجویان در آن واحد عملی شرکت کند و نمره برای همین نیمسال محاسبه می شود.

آهون منش درباره عودت شهریه به دانشجویان، تاکید کرد: شهریه ای عودت داده نمی شود چرا که کلاس های حضوری جای خود را به کلاس های الکترونیکی داده است و کلاس های رفع اشکال هم برگزار می شود.

وی با یادآوری میزان پوشش دانشجویان دانشگاه های غیردولتی در آموزش های الکترونیکی، به این نکته اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد دانشجویان در آموزش های آنلاین و آفلاین الکترونیکی پوشش داده شدند.

رییس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم درباره نحوه نمره دهی به دانشجویان در این نیمسال تحصیلی، خاطرنشان کرد: بخشی از نمره امتحانی برای پرسش و پاسخ در آموزش های الکترونیکی، بخشی دیگر هم برای امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفوی، رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم پیش بینی برگزاری ۵۰ درصدی امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری مطرح کرد.

وی همچنین پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان کشور از امکانات آموزش های الکترونیکی در نیم سال تحصیلی جاری بهره مند شده اند. همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، کلاس های درس دانشگاه ها از روزهای ابتدایی اسفندماه تعطیل و کلاس های الکترونیکی جایگزین شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشجو ستاد ملی مقابله با کرونا پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشجو ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا دانشجو ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش های الکترونیکی دانشگاه های غیردولتی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند