Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:14:07 GMT

دادستان قزوین: قاچاق از موانع مهم تحقق شعار سال است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۰۱۷

دادستان قزوین: قاچاق از موانع مهم تحقق شعار سال است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، محمد قاسمی روز شنبه در چهارمین جلسه کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، افزود: در سال گذشته تلاش‌های خوبی در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق و اجرای احکام پرونده‌های مربوط در استان با مشارکت تمامی دستگاه‌های عضو این کارگروه انجام و نتایجی حاصل شد اما علیرغم همه زحمات قابل تقدیر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه اعلام داشت: قاچاق کالا و ارز در واقع سمی خطرناک برای بخش صنعت، تولید داخلی و در نهایت اقتصاد کشور است که منابع را در معرض تخریب قرار می‌دهد بنابراین در شرایط فعلی کشور که در جنگ اقتصادی دشمن قرار داریم باید اقدامات مقابله‌ای متناسب را مورد توجه و در دستور کار قرار دهیم.
دادستان مرکز استان قزوین بیان داشت: مقام معظم رهبری نسبت به موضوع مبارزه با قاچاق همیشه تاکید داشته و فرموده‌اند "ما تا حالا در مبارزه با قاچاق خیلی جدی عمل نکرده‌ایم" و این نشان از رضایت نداشتن ایشان از اقدامات انجام شده است از این رو اقدامات دستگاه‌های متولی باید منسجم، با برنامه و هماهنگ‌تر از گذشته پیگیری و انجام شود.
قاسمی در ادامه قاچاق را یکی از موانع مهم تحقق شعار سال دانست و تاکید کرد: پیشگیری از قاچاق یکی از عوامل موثر و بستر مناسب در تحق شعار “جهش تولید” است و مقام معظم رهبری با این نامگذاری، تکلیفی را بر روی دوش مسوولان نهاده‌اند که برای تحقق آن باید از همه توان و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.
این مقام قضایی استان اذعان داشت: رییس قوه قضاییه نیز در خصوص مبارزه همه جانبه با قاچاق تاکید داشته و یکی از نیازهای جدی رونق تولید، جهش تولید و پا گرفتن اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی را پیشگیری و جلوگیری از قاچاق دانسته‌اند، از این رو، مبارزه با قاچاق از اولویت‌ها و سیاست‌های جدی دستگاه قضایی است و باید برای دستیابی به آن تلاش‌ها را دوچندان کرد.
دادستان قزوین تاکید کرد: قانون وظایفی را متناسب با حوزه فعالیت دستگاه‌های عضو این کارگروه تبیین نموده که می‌بایست در سال جاری اجرایی شود و در کمترین زمان موانع و مشکلات احتمالی در اجرا، شناسایی و احصا گردد.
وی در ادامه گفت: برخی مشکلات از جمله نقص در تشکیل پرونده مانند اخذ تامین نامناسب، شناسایی نشدن اموال، آموزش ضابطان و... در اجرای احکام پرونده‌های قاچاق مشاهده می‌شود که ضروری است‌ تمامی موارد در نشست‌های مشترک و تخصصی بررسی و راهکارهایی برای رفع مشکلات ارائه شود.
قاسمی سیاست دستگاه قضایی را در بسیاری از حوزه‌ها پیشگیرانه دانست و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم هم با اقدامات سلبی و هم ایجابی میسر می‌شود که در خصوص مبارزه با قاچاق، اجرای قاطعانه احکام مربوطه جنبه پیشگیرانه دارد و باید مجازات‌ها بازدارنده باشد.
این مسوول گفت:باید خلاهای قانونی در این زمینه شناسایی شود تا قاچاقچیان به راحتی از چنگال قانون فرار نکنند و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش یابد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: بهترین راه مبارزه با قاچاق، فرهنگ‌سازی است و بدون شک اگر تقاضایی برای خرید کالاهای قاچاق وجود نداشته باشد، درآمد قاچاقچیان نیز کاهش می‌یابد.
وی گفت:ضروری است واحدهای تولیدی داخلی نیز کیفیت کالاهای تولید خود را ارتقا دهند تا مردم به دنبال خرید کالای خارجی و عمدتاً قاچاق که از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شود، نباشند و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
قاسمی خاطرنشان کرد: معمولاً قاچاقچیان کالا و ارز به صورت هماهنگ و منسجم فعالیت دارند و اعضای این کارگروه که به عنوان مجری قانون هستیم نیز باید با هماهنگی، متمرکز کردن فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی یکدیگر در جهت مبارزه و مقابله همه جانبه با قاچاق فعالیت کنیم.
وی گفت: امیدواریم با افزایش و تداوم تلاش‌ها در سال جاری در خصوص ارتقای وضعیت موجود گام‌های مثبتی برداریم و البته دستگاه قضایی در این راستا عزم جدی دارد و داستان به عنوان مدعی العموم از دستگاه‌های متولی و اجرایی تکالیف آنان را مطالبه گری خواهد کرد.

برچسب‌ها استان قزوین کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستان قزوین استان قزوین کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستان قزوین مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ سیدعلی علوی در دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد؛ بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در استان کردستان ۱۲ مرکز آموزش رسته‌های فنی‌وحرفه‌ای ثابت دارد.

وی افزود: مراکز آموزشی بخش خصوصی از دیگر ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است که هر سال بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف را زیرپوشش آموزش‌های مختلف قرار می‌دهد.به گفته وی، سال گذشته بر اساس آمار بیش از ۱۵ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌ها و گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای در سطح استان زیاد است، گفت: ۱۷ گروه مختلف در سطح استان در مراکز آموزشی زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

علوی تصریح کرد: افراد در معرض اسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان، سربازان، افراد دارای معلولیت، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و ...از دیگر جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح استان هستند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در توسعه جامعه دارد، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری و در نهایت رونق اقتصادی دارد.

به گفته این مقام مسوول، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال به دستور استاندار کردستان کارگروهی تشکیل شده که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان عضو اصلی این کارگروه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد تحقق این شعار باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901395

دیگر خبرها

  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان