Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، پایگاه عبری زبان ناتسوه نت در گزارشی خبر داد ، با وجود آن که دولت آمریکا اعلام کرده است که مناطق مرزی سوریه و ترکیه را ترک کرده است، اما واحدهایی از ارتش آمریکا شعبه بانک تجاری سوریه را در استان الحسکه را به تصرف خویش در آوردند.

به نوشته این پایگاه عبری زبان ، این بانک که بزرگترین بانک تجاری دولتی سوریه است ، به دلیل مشارکت در فعالیت های صادرات نفت این کشور از سال 2011 در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تهاجم که با مشارکت نیروهای سوریه دموکراتیک (واحدهای نظامی کُرد مورد حمایت آمریکا) انجام شد، ساختمان بانک در منطقه الجوهرین واقع در ورودی محله الزهور حسکه به تصرف نیروهای مهاجم قرار گرفت.

ناتسوه نت در ادامه گزارش خود از احتمال وجود مقادیر قابل توجهی از ارزهای حاصل از صدور نفت در ساختمان این بانک سخن گفت و افزود همچنین ساختمان بانک در کنار زندان بزرگی قرار دارد که برخی از سرکردگان داعش در آن نگهداری می شدند.

مهم تر این که این اولین باری نیست که ساختمان بانک مورد تهاجم قرار گرفته بلکه پیش از این نیز در سال 2016 نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای سوریه دموکراتیک آن را به تصرف خویش در آورده بودند اما بعد از مدتی اجازه فعالیت عادی به آن داده شده بود.

همزمانی این تهاجم با انتشار اخباری درباره برنامه های مشترک سوریه و روسیه جهت بازپس گیری برخی از مناطق نفت خیز از یک سو و ادعاهای جیمز جفری نماینده ویژه امور سوریه درباره تلاش برای جلوگیری از دستیابی دولت بشار اسد به درآمدهای نفتی اش امری سئوال برانگیز می نماید.

این سایت عبری زبان همچنین یاد آور شد این تهاجم با استقرار دو ناوهواپیمابر آمریکایی در مقابل سواحل سوریه و حضور500 تفنگدار آمریکایی در شرق کشور همزمان شده است.

گفتنی است شهر الحسکه جزو شهرهایی است که در حال حاضر در تصرف نیروهای کرد سوری قرار دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • حزب‌الله اینگونه فعالیت ارتش اسرائیلی را لحظه به لحظه رصد می‌کند! + فیلم
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت