Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا با بیان این که آموزش رفتار‌های پیشگیرانه، مهم‌ترین اصل در مدیریت بیماری کرونا محسوب می‌شود، از تدوین برنامه تفصیلی پیشگیری از کرونا ویژه کارکنان ناجا خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ محمد شکری با بیان این که در حال حاضر با بحرانی به نام کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: مهم این است که چطور بتوانیم بحران به وجود آمده را به فرصتی برای افزایش مهارت‌ها، یادگیری اصول خودمراقبتی و تبدیل شدن این اصول به رفتار بدل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا سپس در تشریح اقدامات و برنامه‌های این مجتمع در مدیریت بیماری کووید ۱۹ در ناجا به تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آموزش پیشگیری از این بیماری اشاره و اظهارکرد: داشتن اطلاعات درست درباره بیماری کووید ۱۹ ضمن این که به از بین بردن ترس و نگرانی‌های جامعه نسبت به عوارض بیماری کمک می‌کند، آنان را برای مقابله با هرگونه پیامد بیماری آماده می‌کند. در همین راستا و با هدف آگاه‌سازی و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه ناجا در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹، تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آموزش پیشگیری از کرونا در دستور کار کارگروه علمی آموزشی معاونت بهداد ناجا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این برنامه تفصیلی مشتمل بر مجموعه‌ای از پیام‌ها و ملاحظات کلیدی بهداشتی و پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است که در دو بخش، ویژه کادر بهداشت و درمان و عموم کارکنان ناجا تدوین و گردآوری شده است.

شکری با تأکید بر نقش محوری آموزش رفتار‌های پیشگیرانه در مدیریت بحران کرونا، هدف از تدوین این برنامه تفصیلی را ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای ادامه فعالیت و حضور ایمن در محل کار و جامعه از طریق پیشگیری، تشخیص زودهنگام و کنترل بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد.

رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا تصریح کرد: با آموزش‌های درست و به‌موقع، می‌توان جامعه هدف را ترغیب کرد تا نه تنها خود در قطع زنجیره انتقال ویروس سهیم بدانند بلکه مدافعان پیشگیری و کنترل بیماری در خانه، محل کار و جامعه خود باشند.

شکری در ادامه از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب اتوماسیون اداری به رده‌های مختلف ناجا و توزیع حدود ۶۰۰ هزار پوستر، بنر، پمفلت و بروشور با محتوای آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا آموزش‌های خودمراقبتی ویژه کادر درمان از سوی تیم‌های آموزشی مراکز درمانی ناجا به صورت چهره به چهره ارائه و تغییر و تثبیت رفتار فراگیران متناسب با آموزش‌های ارائه شده توسط تیم‌های بازرسی و نظارتی مراکز درمانی تحت رصد و ارزیابی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رئیس مجتمع آموزشی معاونت بهداد ناجا همکاری این مجتمع با سامانه ۱۶۵ صدای پزشک و مرکز سلامت روان معاونت بهداد ناجا در جهت ابلاغ دستورالعمل‌های آموزشی به رده‌های مختلف ناجا را از دیگر اقدامات این مجتمع در مأموریت مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس ناجا کووید 19 تدوین برنامه تفصیلی بیماری کووید ۱۹ کارکنان ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند، گفت: بیماری های کلیه و مجاری ادراری و سرطان پروستات از بیماریهای شایع اورولوژی هستند و یک‌سوم افراد جامعه در طول زندگی شواهدی از بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، «محمدرضا نوروزی» در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه اورولوژی در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان دستگاه ادراری و تناسلی جز کشنده ترین سرطان ها است و جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می دهد، افزود: علل مختلفی باعث بروز چنین عارضه‌ای می‌شود که علل فیزیولوژیک ناشی از سن یکی از عوامل مهم است، زیرا با افزایش سن، عضلات انسان ضعیف می‌شود

وی همچنین از زایمان‌های مکرر به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجادکننده بی‌اختیاری ادرار در زنان نام برد و گفت: برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار باید به افراد آموزش دهیم تا زندگی خوبی را سپری کنند.

نوروزی ادامه‌داد: زنان بعد از یائسگی بیشتر دچار بی اختیاری ادرار می شوند، زیرا با افزایش سن کنترل عضلات و توانایی در کنترل ادرار ضعیف تر می شود و اگر ورزش های لازم را در بعد از زایمان انجام ندهند بیشتر دچار بی‌اختیاری ادرار می شوند.

وی تصریح کرد: برای درمان این بیماری بر اساس تشخیص پزشک، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و تقویت عضلات لگن، جراحی و ابزار های مختلف انجام می شود.

رئیس بیست و هفتمین کنگره سالیانه اورولوژی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی درباره اهمیت بی‌اختیاری ادرار از طریق همکاری با جامعه پزشکی برای استفاده از پوشینه تا درمان قطعی بیماری، گفت: اورولوژی رشته‌ای است که مردم در بیماری‌های آن گرفتار هستند و باید نسبت به اشتراک گذاری دانش میان متخصصان و آگاهی بخشی به بیماران به طرق مختلف اقدام شود.

وی از سرطان پروستات به عنوان یکی از شایع ترین بیماری‌های مردان یاد کرد و گفت: این بیماری دومین سرطان شایع در مردان است و بیماران هزینه زیادی را در طول درمان پرداخت می کنند.

نوروزی تاکید کرد: نگاه درمانی به‌منظور ایجاد امنیت خاطر برای کسانی که دچار بیماری شده اند بسیار ضروری است، زیرا بیماری های سرطان نیاز به درمان های پیچیده دارد و بیمار را از نظر جسمی و هزینه های درمانی ناتوان خواهد کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اکنون همه جوامع نگاه پیشگیرانه به سلامت را در برنامه های کلان بهداشتی خود لحاظ کرده اند و ما نیز در این کنگره در این زمینه برنامه های پیشگیرانه ای را ارائه خواهیم داد.

در این مراسم، «طلا سپهرنیا» از مدیران یک شرکت تولیدی نیز گفت: در حال حاضر سن بی اختیاری ادراری به ۴۹ سال رسیده و با توجه به رسیدن بیماران به درمان قطعی، استفاده از پوشینه می تواند مشکلات آنها را در جامعه برطرف کند.

وی اظهار داشت: پوشینه در واقع لباس زیر بهداشتی یک‌بار مصرف بوده و می تواند به شرم زدایی بیمار دچار بی اختیاری ادرار در جامعه کمک کند.

«محمد علی زرگر» رییس انجمن اورولوژی ایران نیز گفت: این کنگره با هدف ارتقای دانش پزشکان و ارائه تازه های علمی رشته اورولوژی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار و محورهای مورد نظر شامل ناباروری و اختلالات جنسی، اورولوژی اطفال، زنان لاپاراسکوپی و غیره است.

وی بیان‌داشت: این کنگره برای اورولوژیست ها دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی بوده و نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی نیز در حاشیه کنگره برگزار است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید چرا همیشه احساس می کنم نیاز به دفع ادرار دارم؟ سرطان سومین عامل مرگ ایرانی ها

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است