Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونسیتی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عنوان این طرح به مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت تغییر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، طبق مصوبه کمیسیون در ماده ١ این طرح، تمام دستگاه‌های کشور موظف می‌شوند با استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مقابله کنند به ویژه مقابله با اقدامات جنگ طلبانه، تروریستی، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین و اشغال سرزمین‌های کشور‌ها از جمله جولان؛ در ماده ۲ نیز بر اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از پایتختی قدس به عنوان پایتخت فلسطین تاکید شد.

نقوی حسینی ادامه داد: در ماده ۳ بر الزام دولت مبنی بر حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین به ویژه ماده ۸ قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تاکید شد؛ طبق مصوبه کمیسیون در ماده ۴ این طرح صدور هرگونه مجوز مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم به اشخاص حقیقی و حقوقی در نمایشگاه ها، همایش‌ها و گردهمایی‌ها ممنوع است. در ماده ۵ نیز هرگونه فعالیت سکو‌های نرم‌افزاری رژیم‌صهیونیستی در جغرافیای سایبری کشور ممنوع است. همچنین ارائه سرویس به آنها و نیز هرگونه استفاده از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری که در رژیم صهیونیستی دارای شعبه تولیدی هستند ممنوع است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: طبق ماده دیگری از این طرح هر گونه همکاری یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حکم محاربه و فساد فی الارض خواهد بود. همچنین در ماده دیگری هر گونه همکاری، تعامل و توافق سیاسی با نهاد‌ها و افراد رسمی و غیررسمی وابسته به رژیم صهیونیستی ممنوع شد. بر اساس ماده دیگری ورود تمام صهیونیست‌های تابع رژیم اشغالگر شامل اشخاص حقیقی و حقوقی به جمهوری اسلامی ممنوع است. همچنین در ماده‌ای سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی ممنوع شد.

به گفته وی، طبق ماده دیگری دادستان کل کشور با همکاری وزارت خارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری مکلف است با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراجع و نهاد‌های داخلی و خارجی و بین‌المللی نسبت به حمایت از مردم فلسطین و سایر قربانیان نسبت به طرح شکایت، محاکمه و اجرای احکام مجازات سران جنایتکار رژیم اشغالگر اقدام کند. در ماده‌ای نیز وزارت خارجه موظف شد طرح جمهوری اسلامی مبنی بر همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین را که در سازمان ملل به ثبت رسیده است را پیگیری کند.

نقوی حسینی افزود: در ماده دیگری دولت موظف شد از فعالیت دولتی‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داخلی و بین المللی مبنی بر حمایت از آزادسازی قدس و محکومیت و تحریم رژیم اشغالگر قدس حمایت کند و در ماده بعدی پیشنهاد شد که کمیته‌ای با مشارکت وزارت خارجه، اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی قدس، وزارت دادگستری، کشور، دفاع و دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و در آخرین ماده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد از ساخت فیلم‌های افشا کننده جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی حمایت کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: در این جلسه این طرح در ۱۵ ماده به تصویب کمیسیون رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدامات خصمانه رژیم مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی بین المللی ماده دیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به اسرائیل و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از تایید این بسته گفت به محض رسیدن آن به میز کارش فورا آن را تایید می‌کند تا رسما اجرایی شود.

این لایحه کمک امنیتی از جمله شامل کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. این بسته که مجموع ارزش آن ۹۵ میلیارد دلار است، با رای ۷۹ به ۱۸ به تایید سناتور‌های آمریکایی رسید.

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد