Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان جلوه ای از همراهی مردم برای کمک به مردم است که در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ در این روزهای کرونایی که رنج بیماری و سختی معیشت بر بسیاری از خانواده ها مستولی شده است خیلی ها پای کار آمدند تا مرهمی باشند بر آلام افرادی که از کووید 19 آسیب دیده اند و کمک های خود را به نیازمندان هدیه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این میان ادارات و نهادهای زیادی به صحنه آمدند و کمک های مومنانه را با عنوان های مشخص سامان دهی کردند تا در این روزها که سنگ کرونا چوب معیشت بسیاری از مردم را شکسته است همدلی و مواسات بیش از پیش نمودار شود و کشور از این مرحله سخت با موفقیت عبور کند.

جلوه همدلی

یکی از شهروندان در این باره گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای همدلی و نزدیک شدن بیشتر مردم به همدیگر است. بسیاری از خیران در این ماه تلاش بیشتری برای کمک به نیازمندان دارند.

رجبی اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا خانواده های زیادی به لحاظ معیشتی آسیب دیده اند که می طلبد خیران با تمام توان خود به یاری نیازمندان بشتابند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کسانی که در سال های گذشته پای ثابت کمک به خانواده های نیازمند بودند به دلیل شیوع این بیماری متضرر شدند و امسال همچون سال های گذشته نمی توانند یاری گر نیازمندان باشند. به همین دلیل لازم است خیران دیگر در حد توان خود وارد گود شوند.

یکی دیگر از شهروندان افزود: کمک مومنانه توانست کمک های خیران را برای گره گشایی از مشکلات معیشتی خانواده های نیازمند جهت دهی کند.

شیبانی افزود: بسیاری از مردم هم که در سال های گذشته نقش کمتری در کمک به نیازمندان داشتند امسال حضور پررنگ تری داشتند و یاری گر اقشار ضعیف جامعه شدند.

یکی دیگر از شهروندان که خواست نامش ذکر نشود بیان کرد: خانواده های تحت پوشش نهادها و ارگان های حمایتی همانند سال های گذشته نیازمند همدلی مردم و خیران هستند و امسال این همراهی را در قالب کمک های مومنانه دریافت می کنند.

کمک های نقدی و غیرنقدی به 17 هزار خانواده

حمیدرضا برات پور، معاون موسسات غیر دولتی و مشارکت های اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در ماه مبارک رمضان 17 هزار خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان کمک های نقدی و غیرنقدی در قالب کمک مومنانه و بسته های بهداشتی ویژه مبارزه با کرونا دریافت کردند.

این مقام مسئول افزود: مجموع کمک های پرداخت شده به این مددجویان پنج میلیارد و 400 میلیون تومان شده است.

وی ادامه داد: در زمینه پرداخت های نقدی از ابتدای ماه مبارک رمضان با مشارکت بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی فرمان امام برای 10 هزار خانوار، چهار میلیارد تومان بین 100 تا 500 هزار تومان هزینه شده است.

به گفته این مقام مسئول هفت هزار بسته غذایی در مجموع به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان شامل ماکارونی، برنج، روغن، کنسرو و رب گوجه میان خانواده های مددجویان توزیع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان سال های گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  محسن حسین‌زاده گفت: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با موسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده افزود: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

 

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی