Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:12:38 GMT

سرقت از مغازه‌های بازار تهران با حفر تونل و تخریب دیوار

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۸۵۸۲

سرقت از مغازه‌های بازار تهران با حفر تونل و تخریب دیوار

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ مهدی اسدی در این باره اظهار داشت: چندی قبل تعدادی از کسبه بازار مولوی با مراجعه به کلانتری عنوان کردند مغازه هایشان به شیوه حفر تونل و سوراخ کردن دیوارها هدف سرقت قرار گرفته است.

وی افزود: ماموران با حضور در محل سرقت ها متوجه شدند مغازه هایی که هدف سرقت قرار گرفته، مغازه‌های مس فروشی و مس سازی است که ارزش مالی این سرقت ها میلیاردی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام پلیسی ادامه داد: ماموران که احتمال می دادند که نگهبانان یا باربرهای این منطقه در این سرقت ها نقش داشته اند مشخصات این افراد را مورد بررسی قرار دادند که پی بردند یکی از باربرها در این منطقه ۵ سال قبل به همین شیوه «حفر و تخریب دیوار» در اهواز دست به سرقت زده است.

رییس کلانتری ۱۱۶ مولوی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به سراغ تنها مظنون این پرونده سرقت رفته و جوان ۳۳ ساله را که معروف به طوفان است را دستگیر کردند که متهم ابتدا خود را بی گناه می دانست اما وقتی فیلم دوربین مداربسته پیش روی این سارق سابقه دار قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد.

اسدی گفت: در فیلم های دوربین مداربسته ۲ جوان که صورت شان را پوشانده بودند همراه طوفان دست به سرقت از مغازه ها زدند که همین فیلم کافی بود تا طوفان آنها را لو دهد و ماموران در عملیات دیگری ۲ سارق ۲۵ و ۳۰ ساله را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهمان به سرقت یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی از مغازه های مس فروشی در بازار تهران اعتراف کردند و در ادامه با دستور مقام قضایی متهمان در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

پایان کلاهبرداری باند اسکمیری در منطقه هفت چنار

رییس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار از دستگیری باند کلاهبردار اسکمیری در منطقه هفت چنار خبر داد.

سرهنگ هادی زمانیان در تشریح خبر گفت: فردی با مراجعه به کلانتری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش خبر داد و عنوان کرد که در کنار دستگاه خودپرداز چند نفر ایستاده بودند که یکی از آنها رمز کارت مرا به صورت تلفنی برای فردی پشت تلفن خواند و از محل دور شد و پس از دقایقی متوجه شدم مبلغ ۱۰ میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.

وی افزود: بدین ترتیب تیمی از ماموران عملیات کلانتری برای بررسی موضوع به محل رفته و مشاهده کردند چند مرد سوار بر یک نیسان آبی رنگ در حال زاغ زنی هستند که به سرعت ماموران وارد عمل شده و پس از دستگیری متهمان در بررسی از خودرو یک دستگاه اسکیمر که روی دستگاه عابربانک نصب می کنند کشف کردند.

این مقام پلیسی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان دستگاه اسکیمر را روی دستگاه خودپرداز نصب کرده و یکی از آنها پشت سر افراد مراجعه کننده به دستگاه خودپرداز ایستاده و زمانیکه افراد اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی خود می کردند یکی از کلاهبرداران رمز را از طریق تلفن به همدست دیگرش که داخل خودروی نیسان نشسته بوده رمز را تکرار می کرده است و بعد از رفتن مشتریان از دستگاه خودپرداز، اقدام به برداشتن دستگاه اسکیمر کرده و با توجه به اینکه همه مشخصات کارت کپی شده و رمز کارت نیز در اختیار داشتن اقدام به برداشت یا انتقال پول از حساب افراد می کنند.

رییس کلانتری ۱۱۱ هفت چنار گفت: متهمان به ۳۰ فقره کلاهبرداری اسکیمری به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

زمانیان در توصیه به شهروندان افزود: کاربران در زمانه استفاده از دستگاه خودپرداز به صورتی رمز کارت خود را وارد کنند که برای دیگران قابل رویت نباشد و از دستگاه هایی استفاده کنند که روی آن نوشته باشد آنتی اسکمیر و چراغ سبز روی دستگاه در محل ورود کارت عابربانک توجه کنند که وجود داشته باشد.

وی گفت: چنانچه افرادی در یک ماه گذشته در منطقه هفت چنار هدف کلاهبرداری به شیوه اسکیمر قرار گرفته اند به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار مراجعه کنند.

برچسب‌ها شهر تهران پلیس تهران بزرگ بازار تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران پلیس تهران بزرگ بازار تهران شهر تهران پلیس تهران بزرگ بازار تهران دستگاه خودپرداز رمز کارت مغازه ها هفت چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟

«خط بازار» نخستین خط حمل و نقل عمومی تهران بود که سال ١٢٦٨ از بازار تا انتهای خیابان لاله‌زار با استفاده از واگن اسبی با گنجایش ۵٠ مسافر راه‌اندازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علاوه بر خط بازار، ۴خط دیگر هم مسافران را جابه‌جا می‌کردند، از جمله «خط شاه‌عبدالعظیم» و «خط باغ‌شاه». خط شاه‌عبدالعظیم از مسیر ناصریه (خیابان ناصرخسرو فعلی)، چراغ برق (خیابان امیرکبیر) و خیابان ری می‌گذشت و به ایستگاه ماشین‌دودی ختم می‌شد.

خط باغ‌شاه هم از بازار شروع می‌شد و به دروازه باغ‌شاه و روبه‌روی ساختمان مجلس فعلی می‌رسید. نصرالله حدادی، تهران‌شناس، درباره چگونگی جمع‌شدن این خط که خیلی اتفاقی به‌نظر می‌آید، می‌گوید: «رضاشاه دستور برچیدن این خط را داد. او وقتی با ماشین اختصاصی از خیابان باغشاه می‌گذشت، چرخ ماشینی که او را می‌برد، در گودال مسیر واگن اسبی افتاد و ناراحتش کرد و برای همین فی‌الفور به بوذرجمهری، شهردار وقت، دستور داد تا این خط را جمع‌آوری کنند. فردای آن روز تراورس‌ها و ریل‌های آهنی از باغ‌شاه تا توپخانه را کندند و مسافران این خط را غافلگیر کردند.»

همچنین مسافرانی که از چهارراه حسن‌آباد به سمت دروازه قزوین سوار واگن اسبی می‌شدند از «خط دروازه قزوین» استفاده می‌کردند و میدان اعدام تا ماشین‌دودی هم خط بعدی بود. او در ادامه می‌گوید: «در سال ۱۳۰۸ واگن‌های اسبی جمع‌آوری شد و دولت تصمیم گرفت برای نخستین بار سرویس حمل و نقل عمومی برای شهر تهران ایجاد کند. به همین دلیل چند دستگاه اتوبوس از خارج خریداری شد. ولی تا حدود سال ۱۳۲۰ درشکه‌ها همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. تعداد اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های تهران در سال۱۳۰۰ فقط ۶۰۰ دستگاه بود که همچنان جزء وسایل نقلیه تهران محسوب می‌شدند. در این فاصله زمانی تا سال ۱۳۲۰ تعداد اتومبیل و موتورسیکلت به ۷۰۰ دستگاه رسید و ۱۳سال بعد از آن تعداد وسایل نقلیه از مرز ۸۰هزار دستگاه گذشت.»

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • ۴۰۵ سرقت شده از منوجان در کهنوج کشف شد
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه