Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه زاده با اشاره به اهمیت جایگاه بقاع متبرکه و رزمایش ضیافت همدلی گفت: حدود ۱۰ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه های امامزادگان به صورت کاملا بهداشتی طبخ و بسته بندی و میان نیازمندان توزیع شد.

« مصطفی حمزه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: چندین سال بود که در ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز مغرب و عشا، مراسم افطاری ساده در بقاع متبرکه برگزار و سفره افطاری از محل موقوفات مرتبط و واقفین خیراندیش، برای زائرین و مجاورین پهن می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت این اقدام، با کمک گروه های جهادی حدود 10 هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه های امامزادگان به صورت کاملا بهداشتی طبخ و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسته بندی شد.

وی با بیان اینکه این غذاها برای استفاده در وعده سحر و در برخی موارد افطار میان نیازمندان توزیع شد، اظهار کرد: همزمان با شهادت حضرت علی (ع) نیز یک هزار و 500 کیلوگرم حلیم در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) پخته و میان خانواده های مستمند شناسایی شده توزیع شد. سحری و افطاری دادن ها تا روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

توزیع بیش از 7 هزار بسته حمایتی بین نیازمندان

حمزه زاده تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت بعد اجتماعی بقاع متبرکه را از اهداف رزمایش ضیافت همدلی برشمرد و گفت: بیش از هفت هزار بسته حمایتی از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در کرج توزیع شده است.

مصطفی افزود: رزمایش ضیافت همدلی همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص کمک به نیازمندان با ترویج روحیه انفاق، بخشش، نوعدوستی و مساوات در آستان مقدس امامزاده طاهر ابن زین العابدین (ع) مهرشهر کرج برگزار شد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: طی این رزمایش که با عزاداری حضرت علی (ع) همراه بود، 700 بسته حمایتی شامل برنج ایرانی، گوشت، مرغ، حبوبات، روغن نباتی و خرما و ... میان افراد نیازمندی که شناسایی شده بودند و از اوایل ماه مبارک رمضان در حال خدمت رسانی به آن ها بودیم توزیع شد که ارزش ریالی هر بسته 600 هزار تومان بود.

حمزه زاده در ادامه عنوان کرد: با توسل به حضرت علی ابن ابیطالب (ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بعد اجتماعی بقاع متبرکه، کمک به محرومان و اقشار آسیب پذیر و نیز ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی، مساوات و صدقه از جمله اهداف اصلی رزمایش ضیافت همدلی بود.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به تهیه و توزیع 110 هزار سبد غذایی میان نیازمندان کرده است، افزود: قرار بود در استان البرز پنج هزار بسته توزیع شود که از ابتدای ماه مبارک رمضان نیز این اقدام آغاز شد و تاکنون بیش از هفت هزار بسته حمایتی توزیع شده است. همچنین پیش بینی شده تا پایان این ماه مبارک 500 بسته دیگر تهیه و بین نیازمندان توزیع شود.

حمزه زاده با اشاره تهیه بسته های معیشتی از محل بقاع متبرکه استان البرز و موقوفات مرتبط با نیت ماه مبارک رمضان که اطعام و کمک به نیازمندان است، مطرح کرد: در راستای رزمایش ضیافت همدلی، کارگروه های مختلفی با مشارکت مردم تشکیل و نیازمندان شناسایی شدند؛ تلاش بر آن بود تا از موازی کاری جلوگیری شود و بسته ها با حفظ حرمت و کرامت نیازمندان به دست آن ها برسد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج بیان کرد: برخی از این افراد و خانواده ها به واسطه بیماری کرونا نیازمند شدند و برخی دیگر نیز کسبه های آسیب دیده از شیوع این ویروس و خانواده هایی که امرار معاش آن ها از طریق دستفروشی صورت می گرفت بودند.

وی اذعان کرد: اطعام و غذا دادن در پیشگاه خداوند مهربان از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است تا جایی که که امام صادق (ع) فرمود: هر که مسلمانی را غذا دهد تا سیر شود از پاداش آخرت او جز پروردگار جهانیان، هیچکس حتی فرشته مقرب و پیامبر مرسل هم خبر ندارد.

حمزه زاده افزود: در مقابل نیز بی توجهی به اطعام گرسنگان عامل برانگیخته شدن خشم الهی می شود تا جایی که در قرآن مجید علت جهنمی شدن عده ای را پس از اقامه نکردن نماز غذا ندادن به بینوایان برشمردند. هر کس می خواهد به رضوان الهی دست یابد، خود را محبوب خدا کند و از اجر بی حساب اطعام بهره مند شود، باید کمر همت ببندد و در جهت برآوردن نیاز اولیه محرومان گام بردارد.

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش ضیافت همدلی اوقاف و امور خیریه ماه مبارک رمضان بسته حمایتی بقاع متبرکه حمزه زاده هزار بسته توزیع شد حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر

حامد اسماعیل پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در طرح قرار دوازدهم به نیت گرامیداشت مقام امام زمان (عج) از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هرماه خدمات اجتماعی متعددی به گروه‌های مختلف نیازمندان ارائه می‌شود.

وی افزود: در این طرح خدمات اجتماعی چون کمک‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تأمین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی این گروه‌ها انجام می‌شود.

اسماعیل پور با بیان اینکه بر همین اساس ۳۱۳ بسته کمک معیشتی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال بین نیازمندان شهرستان رودسر توزیع شد، گفت: این برنامه به صورت شاخص هر ماه در یکی از شهرستان‌ها اجرا می‌شود که برنامه شاخص این ماه استان گیلان در شهرستان رودسر و به میزبانی آستان مقدس امامزادگان امیر بنده کلاچای برگزار شد.

کد خبر 6094419

دیگر خبرها

  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند