Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی تامین مالی معادن کوچک از طریق بورس خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا عظیمی اظهار داشت: حال بررسی راهکار‌های مناسب استفاده از ابزار بورس برای تامین مالی طرح احیا، نوسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس معادن هستیم و امیدواریم با استفاده از منابع موجود و قدرت بازار بورس بتوان محدوده‌های معدنی غیرفعال و راکد را تامین مالی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این اقدام با محوریت خانه معدن ایران، اتاق بازرگانی ایران و مسئولان بورس در حال پیگیری است، ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط تامین مالی این طرح از طریق بورس، در عین ایجاد یک تابلوی اطلاع رسانی در بازار بورس به طور شفاف، زمینه اشتغال و تولید در مناطق کمتر توسعه یافته و نیز ثروت آفرینی، رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی در کشور فراهم خواهد شد.
*انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های بزرگ معدنی
مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به راهکار‌های دیگر تامین مالی این طرح گفت: از جمله این راهکارها، انعقاد تفاهم نامه‌های سه جانبه با شرکت‌های بزرگ معدنی مصرف کننده مواد معدنی (معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، صنایع ملی مس ایران، فولاد خوزستان) و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی است.

وی ادامه داد: این اقدام، ابتکاری جدید برای استفاده از اعتبار آن شرکت‌ها برای تامین مالی و تضمین آن توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی است. از نقاط قوت آن، اتصال معدن دار و مصرف کننده ماده معدنی با اتکای ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی بدون نیاز به تامین اعتبار دولتی است.

عظیمی با اشاره به شناسایی صنایع مصرف کننده مواد معدنی به عنوان یکی از روش‌های تامین مالی این طرح، تصریح کرد: در طرح مذکور، صنایعی که مصرف‌کننده خوراک عمده معادن خاص هستند شناسایی شده و از این طریق، مشارکت و تامین مالی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ مجموعه درخواست خود در طرح ثبت و اعلام آمادگی کرده اند.
*مشارکت معدن داران با شرکت‌های فعال صنایع معدنی و شرکت‌های تامین مالی
مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به مشارکت معدن داران با شرکت‌های فعال صنایع معدنی و شرکت‌های تامین مالی گفت: این روش، ساده‌ترین راهکار تامین مالی در بخش معدن است و در آن، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا افراد حقیقی و حقوقی، منابع مالی خود را در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و امنیت سرمایه‌گذاران نیز حفظ شود.

وی افزود: در این روش، فرآیند‌های پیچیده و محدودیت‌های اداری و سازمانی کاهش یافته و تامین مالی در همه بخش‌های فرآیند معدنکاری از جمله سرمایه در گردش، در زمان کوتاه تری میسر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه معدن ایران اتاق بازرگانی ایران توسعه معادن کوچک مقیاس مصرف کننده تامین مالی طرح احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور