Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای شورای انتقالی یمن در چهارمین روز درگیری با نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن در استان أبین در جنوب این کشور یک فرمانده ارشد این نیروها و چهار همراه او را به اسارت گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای شورای انتقالی جنوب یک فرمانده نظامی ارشد ارتش منصور هادی را امروز شنبه در استان أبین در جنوب یمن به اسارت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام نظامی یمن اعلام کرد: نیروهای شورای انتقالی جنوب سرتیپ سیف القفیش فرمانده گردان 115 پیاده نظام را در جریان درگیری‌های شرق شهر زنجبار مرکز استان أبین به اسارت خود درآوردند».

این منبع افزود:« چهار نفر از همراهان این فرمانده نظامی نیز به همراه او اسیر شدند».

در سطح میدانی ارتش یمن با چهارمین روز درگیری‌های جاری در حومه شهر زنجبار علیه نیروهای شورای انتقالی بار دیگر بر پادگان این نیروها در منطقه الطریه در شمال شرق زنجبار مسلط شدند. این پادگان دیروز توسط شورای انتقالی بازپس گرفته شده بود.

شورای انتقالی جنوب یمن از بیست و پنجم آوریل گذشته در استان‌های جنوب یمن خودمختاری و حالت فوق العاده اعلام کرده است و از آن روز تقابل میان دولت مستعفی و شورای انتقالی شدت گرفته است.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر گذشته توافقی را در ریاض به امضا رساندند، اما این توافق نتوانست به وضعیت جنوب یمن سر و سامان دهد به خصوص که شورای انتقالی خواستار جدا شدن جنوب یمن از شمال این کشور است.

سازمان ملل هم از طرف‌های ذیربط در یمن خواست درگیری‌ها در استان أبین را متوقف کنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجبار یمن اسیر نیروهای شورای انتقالی شورای انتقالی جنوب استان أبین جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از هواشناسی کرمان اعلام کرد، طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (پنجشنبه) و فردا جمعه ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه خواهد داشت.

 بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود وبا توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در  این مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای بیشتر مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • صلح دوطايفه دهمرده و مير در شهرستان هيرمند
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد