Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بابامحمدی گفت: غذای اصلی مهمانی عظیم رمضان، مائده ای است که در لیالی قدر بر سفره رمضانیه قرار می گیرد.

حجت الاسلام «شهاب الدین بابامحمدی» ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: وجود شب قدر از موارد قطعی است و در قرآن کریم و روایات به شب قدر اشاره شده  و حتی در قرآن کریم سوره ای به نام قدر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه سرخنکلاته با بیان اینکه شب قدر شب انسان کامل و امام حی است، ادامه داد: در این شب تمامی مقدرات اهل زمین بر انسان کامل و امام حی نازل می شود.

 

وی بیان کرد: رسول گرامی اسلام از اصحاب خود سؤال کردند تقدیرات هر سال در شب قدر  بر چه کسی نازل می شود که اصحاب پاسخ دادند به شما یا رسول الله، پیامبر اسلام دوباره از اصحاب پرسیدند:«آیا شب قدر بعد از من هم ادامه دارد که اصحاب گفتند: آری، سپس پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) از اصحاب سوال کرد آن وقت تقدیرات بر چه کسی نازل می شود که اصحاب پاسخ دادند ما نمی دانیم، در این وقت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) به وجود امام علی(علیه السلام) اشاره کردند و فرمودند بر قلب این شخص نازل می شود و بعد از علی(علیه السلام) بر فرزندان او و بر ائمه اطهار(علیه السلام) نازل خواهد شد.

 

حجت الاسلام بابامحمدی با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم نعمت شب قدر را از ما نگیرد، افزود: مردم در شب قدر بر نصایح ائمه(علیه السلام) توجه کنند و آنها را سرمشق خود قرار دهند.

 

امام جمعه سرخنکلاته تصریح کرد: دهه سوم ماه مبارک رمضان به لیالی قدر معروف است و تمامی مائده هایی که خداوند در دو دهه اول بر سفره رمضانیه قرار می دهد پیش غذا است و غذای اصلی مهمانی عظیم رمضان مائده ای است که در لیالی قدر در سفره رمضانیه گذاشته می شود به همین دلیل شب قدر را برابر با یک هزار ماه می دانند.

 

وی با بیان اینکه باید خود را برای استفاده بهتر از دهه آخر ماه رمضان آماده کنیم، ابراز داشت: رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در دهه آخر ماه رمضان بستر خواب را جمع می کرد و شب زنده داری و تهجد مشغول بود.

 

حجت الاسلام بابامحمدی، غسل، نماز مخصوص شب قدر، مراسم قرآن به سر را از جمله اعمال شب قدر برشمرد و یادآور شد: مهمانی رمضان بسیار عظیم و سفره رمضانیه بسیار رنگین است و خداوند متعال به عنوان میزبان ضیافت الهی نیز تمام سعی و تلاش خود را برای نهایت رسیدگی به مهمانان داشته است اما گاهی اوقات مشکل از مهمان است و آن هم مشکل بی اشتهایی معنوی است.

 

امام جمعه سرخنکلاته تصریح کرد: اگر بی اشتهایی انسان نسبت به معنویت و فضائل و برکات ماه رمضان برطرف شود بهره های انسان از این ماه پربرکت کامل می شود.

 

وی با بیان اینکه مشکل بی اشتهایی معنوی بندگان در سفره پربار رمضان مشکل عمده و اساسی که در برخی افراد مشاهده می شود، یادآور شد: بی اشتهایی معنوی برخی افراد در ماه رمضان طوری است که حتی حال بیداری در زمان سحر را ندارند حال آنکه سحرخیزی و بیدار شدن در سحرگاهان، استغفار و توبه کردن امری ارزشمند است.

 

حجت الاسلام بابامحمدی تأکید کرد: انسان باید کاری کند که مشکل بی اشتهایی معنوی خود را در ماه پربرکت رمضان حل کند و در صورت تحقق این مهم امکان بهره مندی از فضائل ماه رمضان را به دست می آورد.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: احیای شب قدر علیه السلام نازل می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی می‌گوید نه مدیران و نه معاونان و اعضای ما حقوقی دریافت نمی‌کنند. در پی آن هستیم در دهه کرامت خیرینی جهت آزادی زندانیان زن پیدا کنیم. همچنین با افزایش اعتبارات،‌ توانایی اعزام زائراولی‌های بیشتری به حرم رضوی خواهیم داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در نشست خبری آن کانون که با موضوع فعالیت‌های خادمان رضوی در ایام دهه کرامت برگزار شد، گفت: شما قبلاً اگر قصد داشتید خادم امام رضا علیه‌السلام شوید، باید مدت‌ها در صف انتظار می‌ایستادید، اما با تدبیری که رهبر معظم انقلاب داشتند، بنا شد دامنه خادمان رضوی در قالب خادمان فرهنگی و ... در سراسر کشور گسترش یابد. به این صورت که افراد به صورت داوطلبانه خادم امام رضا علیه‌السلام می‌شوند و به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند. اکنون 30 هزار خادمیار فقط در تهران داریم که 17 هزار نفر آنها فعالند.

خادمیاران آران و بیدگلی بیش از 2 میلیارد ریال محرومیت‌زدایی کردند

وی با اشاره به اینکه این کانون زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی تعریف شده است، افزود: در بین خادمیاران پزشک و مهندس و تعمیرکار و بنا و هر عرصه‌ی خدمتی موجود است. به عنوان نمونه دندانپزشکانی هستند که ماهانه به نیت امام رضا علیه‌السلام افراد بی‌بضاعت را درمان می‌کنند و یا افرادی هستند که خانه‌هایی که نیاز به مرمت ضروری دارند، اما سرپرستان آنها هزینه مرمت را ندارند، مرمت می‌کنند. توزیع بسته‌های معیشتی از جمله برنامه‌های دیگر کانون خدمت رضوی است.

براتلو اشتغال‌زایی را از اهداف مهم کانون خدمت رضوی دانست و گفت: در این راستا وام‌هایی در اختیار خانواده‌های محروم قرار می‌دهیم و آنها کار تولید انجام می‌دهند. وقتی هم متوجه شدیم که با مشکل فروش مواجهند،‌ برای آنها بازارچه عرضه محصولات را در ایام دهه کرامت در نظر گرفتیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران اساس کار کانون را اقدام فرهنگی دانست و افزود: مسئله فرهنگ رأس امور است؛ چرا که اگر مردم با فرهنگ رضوی آشنا شوند، فقیری باقی نمی‌ماند. باید فرهنگ رضوی را معرفی کنیم. در این راستا در اربعین حضور فعالی در مرز و مسافت بین نجف تا کربلا داشتیم. یا پرچم امامر ضا علیه‌السلام نزد خانواده شهدا بردیم و آن خانواده محترم به برکت این پرچم روح تازه‌ای گرفتند و نشاط یافتند.

وی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی کانون خدمت رضوی را اعزام زائراولی‌ها معرفی کرد و گفت: هر ساله حدود 50 اعزامِ زائراولی به حرم امام رضا علیه‌السلام داریم که البته با خیّری که امسال پیدا شد،‌ این تعداد در سال جدید افزایش می‌یابد. این زائر اولی‌ها را مساجد و مدارس و معتمدین محله به ما معرفی می‌کنند و کانون به حسب اعتمادی که دارد، این عده از مؤمنان را در لیست زائران قرار می‌دهد.

450 زائر اولی از 9 استان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند + تصویر

براتلو درباره برنامه‌های آن کانون در ایام دهه کرامت گفت: برگزاری جشن‌های ولادت حضرت معصومه سلام الله علیه و امام رضا علیه‌السلام در شهرستان‌های استان، احتزاز پرچم متبرک به حرم امام رضا علیه‌السلام توسط هزاران خادمیار در تپه‌های عباس‌آباد، حضور فعال در نمایشگاه کتاب و اعطای 8 هزار و 888 کتاب به مناطق محروم از اقدامات ما در ایام دهه کرامت است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران  درباره روندِ عضویت در خادمیاری امام رضا (ع)‌ گفت: کسانی که علاقه‌مند به حضور در بخش خادمیاری هستند، می‌توانند به دفاتر استانی رجوع کنند و یا با شماره تماس 66466958 021 و 66409559 021 تماس بگیرند. افراد ابتدا جزو یاوران رضوی می‌شوند و بعد طی فرآیندی تبدیل به خادمیار می‌شوند.

وی درباره اقدام آن کانون در راستای آزادی زندانیان گفت: تاکنون با کمک خیرین توفیق پیدا کردیم 535 زندانی را آزاد کنیم و اکنون هم در ایام دهه کرامت به دنبال اعتباراتی برای آزادی زندانیان زن هستیم. خیرینی که می‌توانند در این راستا ما را یاری کنند، با ما در ارتباط باشند.

براتلو درباره عضویت خبرنگاران در جرگه خادمیاران رضوی گفت: خبرنگارانی که علاقه به عضویت در خادمیاران را دارند، ما به شدت استقبال می‌کنیم؛ چرا که بسیاری از فعالیت‌های کانون انعکاس رسانه‌ای ندارد؛ در حالی که نه مدیران و نه معاونان و اعضای ما حقوقی دریافت نمی‌کنند و به خاطر امام رضا علیه‌السلام به این کار مشغولند. ما فردی اعدامی داشتیم که خانواده مقتول نه وساطت کسی را برای جلب رضایت قبول می کردند و نه دیه‌ای می‌گرفتند؛ اما به واسطه بردن پرچم حرم امام رضا علیه‌السلام، پدر مقتول رضایت داد.

وی افزود: خبرنگاران همچنین می‌توانند در جذب خیرین کمک‌یار کانون باشند تا از این طریق بتوانیم خدمات بیشتری به مؤمنان ارائه دهیم و افراد بیشتری را به حرم امام رضا علیه‌السلام اعزام کنیم. در هر صورت هر کسی به اندازه وسع خود می‌تواند یا جزو خادمیاران باشد و یا کمک‌های مالی به کانون کند. در این باره می‌توانند هزینه مدنظر را به حساب آستان قدس با شماره حساب 5853377093 و یا شماره کارت 6104337758886772 واریز کنند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • خیرین برای آزادی زندانیان و «زائر اولی‌ها» اقدام کنند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود