Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش ایرنا فاضل عبیات شنبه در مراسم معرفی شهردار جدید آبادان اظهار داشت:خدمات رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار باید در اولویت کاری شهرداری‌های استان خوزستان قرار گیرد .

وی افزود: تمرکز کاری شهرداری‌ها باید در مناطق محروم معطوف باشد و با بهانه‌هایی همچون پرداخت نکردن عوارض و یا ساخت‌وسازهای غیرمجاز خدمات‌رسانی به مناطق را قطع نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیات ایجاد انضباط مالی، شفاف‎‌سازی در صدور مجوزها و عوارض شهرداری آبادان را خواستار شد و اظهار داشت: یکی از مشکلات شهری آبادان  نبود شبکه دفع آبهای سحطی و پرداخت حقوق و معوقات کارکنان شهرداری است که شهردار باید در این زمینه راه‌کارهای جدیدی داشته باشد.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت:۸۰درصد بودجه شهرداری آبادان وابسته به اعتبارات ارزش افزوده است که  باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شهرداری بتواند علاوه بر تخصیص اعتبارات مصوب، درآمدزایی درونی هم داشته باشد.

شهاب صدیقی اظهار داشت:طبق بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری آبادان باید ماهانه ۱۹۰میلیارد ریال درآمدزایی داشته باشد که این مهم با توجه به داده‌های موجود عملیاتی نشده است .

وی افزود: زیبنده آبادان نیست که بعد از اعلام مناقصه پروژه و کلنگ‌زنی آن توسط مسوولان در فضای مجازی اعلام شود که پیمانکار پروژه واجد شرایط نیست و آن پروژه متوقف شود.

صدیقی گفت:در سال گذشته یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از طریق امور مالیاتی به حساب شهرداری آبادان واریز شده است که حجم قابل توجهی از آن برای پرداخت حقوق و دستمزد هزینه شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در این نشست گفت: متاسفانه پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون بخش‌های زیادی از مشکلات عمران شهری در شهر انباشته شده است و شاهد خدمت‌رسانی مناسب و رضایت‌مندی مردم در این زمینه نیستیم.

سیدزین‌العابدین موسوی افزود:در بخش خدمات شهری و عمرانی نیازمند تحول در آبادان هستیم و ضمن اینکه سرانه فضای سبز آبادان نیز مناسب نیست.

وی افزود:انتظار داریم بخش توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات شهری افزایش یابد و هرچه زودتر برای مشکل بدهی‌ها و حقوق معوقه کارگران و کارمندان شهرداری یک فکر اساسی انجام شود.

در ادامه امام جمعه آبادان تشکیل کارگروه و برنامه‌ریزی مناسب برای برون رفت آبادان از مشکلات شهری را خواستار شد و گفت:در حال حاضر شهرداری آبادان ۲ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که باید برای آن فکری اساسی شود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود:بسیاری از معماری‌ها و نمادهای ساختمان‌های شهر نقش و حال و هوای متناسب با فرهنگ ملی و مذهبی مردم منطقه ندارد که امیدواریم در این زمینه نیز تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

جلیل مختار  نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و راکد در آبادان زیاد است که شهرداری به اتمام رساندن آنها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی افزود:درآمدزایی های درونی و محلی باید در دستور جدی مسئولان شهرداری آبادان قرار گیرد و هرگونه دریافتی و پرداختی و روند اقداماتی نظیر صدور مجوزها در قالب اتوماسیون اداری و به صورت برخط انجام شود تا سرعت و شفافیت بیشتری در عملکرد شهرداری نمایان شود.

در پایان این نشست محمودرضا شیرازی به عنوان شهردار آبادان معرفی شد.

وزیر کشور هفته گذشته  با صدور حکمی محمودرضا شیرازی را به سمت شهردار آبادان منصوب کرد.

شیرازی پیش از این نیز از دی‌ماه ۸۹ تا خرداد ۹۵ مسوولیت شهرداری آبادان را برعهده داشت.
پیش از وی حسین حمیدپور شهردار آبادان بود که آذرماه پارسال از سوی اعضای شورای شهر از سمتش برکنار شد

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری آبادان شورای شهر شهرداری آبادان شهرداری آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز

روح الله خوشبت با تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در بارنگی‌های چند ماه گذشته اظهار کرد: مجموعه خدمات شهری همه تلاش خود برای گذراندن این بارش‌ها بدون خسارت و آسیب به شهر و شهروندان به کار گرفته است.

او با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌های آخر هفته سنگین خواهد بود بر لزوم آمادگی کامل برای این روز‌ها در حوزه خدمات شهری تاکید کرد.

خوشبخت خاطرنشان کرد: پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و سد‌ها از ضایعات و گل و لای بارندگی هفته گذشته از جمله اقدامات مهمی است که باید به سرعت پایان یابد و نحوه صحیح انجام شدن آن مستمر مورد بازرسی قرار گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: باید بر اساس تجارب بارندگی‌های گذشته مشکلات موجود در نقاطی که موجب رخ دادن آب گرفتگی یا سایر مسائل شده است را رفع کنیم.

خوشبخت بر لزوم به کارگیری تدابیر جدی برای چیدمان ماشین آلات، پمپ‌ها و تجهیزات در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: پشت سر گذاشتن بدون خسارت و آسیب این بارندگی‌ها در گرو آماده باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات است که باید با مدیریت هر یک از مسئولان مربوطه به بهترین نحو انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

او از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

 خوشبخت با بیان اینکه از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آنها جریان دارد دوری‌کنید، عنوان کرد: به یاد داشته باشید خودرو‌ها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، چراکه سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

او خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

 معاون شهردار شیراز یادآور شد: وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کرده و به‌جای مرتفع بروید.

او همچنین از شهروندان خواست به هشدار‌های هواشناسی و ایمنی در زمان بارندگی توجه کنند و با رعایت این نکات و پرهیز از تردد غیر ضروری درسطح شهر همراه و یاری رسان مدیریت شهری باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه