Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:22:33 GMT

کرونا قدردانی نسبت به نعمت های بی منت را یادمان آورد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۴۰۵

کرونا قدردانی نسبت به نعمت های بی منت را یادمان آورد

در یادداشتی آمده است: شاید هیچ‌گاه به خاطر دورهمی های شبانه، مهمانی های بی دغدغه، در آغوش گرفتن عزیزان و بوسیدن دست پدر و مادر خداوند را شاکر نبودیم اما زمانی که از همه آنها منع شدیم، متوجه ارزش شادی های به ظاهر کوچک زندگی شدیم که بسیار بزرگ بودند.

خبرگزاری شبستان البرز – صدیقه صباغیان: ویروس کووید ۱۹ در حالی دنیا را به تسخیر خود در آورد که ضعف و ناتوانی بشر در مقابل عظمت آفریدگار جهان را بیش از پیش نمایان کرد و کشورهای پیشرفته نیز با در اختیار داشتن امکاناتی همچون پول، علم، قدرت و سلاح های پیشرفته در مقابل آن به زانو در آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس چالشی گسترده را در دنیا رقم زد و تغییرات زیادی را در زندگی روزمره مردم ایجاد کرد. حضور در اجتماعات کنسل، بقاع متبرکه و مساجد خالی از مؤمنان، روابط خانوادگی کمرنگ شد و با افزایش آمار متوفیان، نشاط و شادمانی از زندگی رخت بر بست و آرامش جای خود را به اضطراب و دلواپسی داد.

در چنین شرایطی که جهانیان برای خروج از بن بست ها به هر دری کوبیدند، ملت ایران که معتقدند مالک آسمان های هفت‌گانه خالق یکتاست و بدون‌ خواست او برگی از درخت نمی افتد جلوه ای از رحمت خداوند را در این بلا دیدند و تلاش کردند با تقویت ارتباط قلبی با پروردگار خویش، از تشویش ها و نگرانی های ناشی از شیوع این بیماری خلاص شوند.

رابطه دعا با قوانین شفا موضوعی است که در روزهای نخست بر همگان‌ حتی آنان‌ که اعتقادی نیز به آن نداشتند اثبات شد. همه متوجه شدند خداوندی که بر تمام موجودات اشراف دارد قادر است توسط ریزترین ویروس ها آرامش را از زندگی مردم بزداید.

شیوع این بیماری، آیه «اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر» را بار دیگر به جهانیان گوشزد کرد؛ زمانی که ضعف انسان در مقابل ذره ای میکروسکوپی به اثبات رسید، دنیا باور کرد که به راستی خداوند بر همه چیز قادر است.

کرونا موجب شد قدردان‌ نعمت هایی شویم که بی منت و بدون دردسر بر سر راهمان وجود داشتند اما با استفاده دائم، به عادی شدن آن ها عادت کرده بودیم. شاید هیچ‌گاه به خاطر دورهمی های شبانه، مهمانی های بی دغدغه، در آغوش گرفتن عزیزان و بوسیدن دست پدر و مادر خداوند را شاکر نبودیم اما زمانی که از همه آنها منع شدیم، متوجه ارزش شادی های به ظاهر کوچک زندگی شدیم که بسیار بزرگ بودند.

امام علی (ع) می فرمایند: دو نعمت برای انسان‌ مجهول است و تا زمانی که آن ها را از دست ندهد، متوجه ارزش آن ها نمی شود؛ یکی امنیت که مردم ایران در زمان‌ جنگ آن روزها را تجربه کردند و دیگری سلامتی است که در چنین شرایطی متوجه می شویم یک ویروس ریز که با چشم دیده نمی شود چگونه می تواند دنیا را دگرگون کند.

در حقیقت این بیماری قدرت‌نمایی خداوندی است که خالق نعمت های فراوان است و به بندگان تلنگری می زند تا قدردان و شکرگزار نعمت های ریز و درشت باشند و به نحو احسن از نعمت هایی که به آن ها عطا شده استفاده کنند.

اما در شرایط دشوار این ‌چنینی، مردم ‌همیشه در صحنه ایران عزیز مانند گذشته به فرمان رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر رزمایش کمک مؤمنانه در کنار دعا و نیایش به درگاه باری تعالی به میدان آمدند.
برخی مالکان اجاره هایشان را بخشیدند و برخی دیگر به تکاپو برای تأمین نیازهای هموطنان افتادند و در جای جای میهن اسلامی به جمع آوری ارزاق و مایحتاج ضروری نیازمندان پرداختند تا بار دیگر همدلی را فریاد بزنند و ثابت کنند که ایران و ایرانی با همبستگی و اتحاد، مشکلات را از پیش پای خود برمی دارد.

بیایید با تلاش و پشتکار به ریشه کن کردن این ویروس منحوس کمک کنیم تا بار دیگر زمزمه یارب یارب بندگان از حرم ‌ائمه اطهار به گوش برسد، طواف خانه خدا توسط مؤمنان صورت گیرد و مساجد و تکایا بار دیگر پذیرای خیل عاشقان حسین باشند.

بندگان مخلص خدا شاید تحمل در خانه ‌ماندن در اعیاد شعبانیه و قرآن به سرگرفتن در ماه مبارک رمضان را داشته باشند اما دوری از تکایای عزای حسین (ع) کار ساده ای برای این مشتاقان نیست. غربت حرم ها دلمان را به درد آورده است؛ خدایا کمک کن ...

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند

امام جمعه قزوین گفت: شناخت جریانات اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، چرا که اگر ما جریان‌شناس نباشیم، به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین اظهار کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته ممکن است بسیاری از جریانات در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آن‌ها را نداشته باشید، اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید.

وی با تأکید بر اینکه شناخت جریانات سیاسی و فرهنگی اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، افزود: اگر ما جریان‌شناس نباشیم، از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید ببینیم این افرادی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اضافه کرد: اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند، شاید در دنیا به ما ابراز محبت فراوانی کنند، ولی در قیامت مشکلای پیش بیاید.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر شخصی بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

وی ادامه داد: بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

کد خبر 749169

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟