Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اعلام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد خود جهت الحاق بخش‌های بزرگی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله دره رود اردن به قلمرو خود، جنبش عدم تعهد روز شنبه با صدور بیانیه‌ای هرگونه اقدام آتی رژیم صهیونیستی در این خصوص را محکوم و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل ازجمله منشور ملل متحد، کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است در برابر اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بین‌الملل بویژه الحاق سرزمین‌های فلسطینی واکنش جدی نشان دهند و این رژیم را در برابر اقدامات غیرقانونی خود به پاسخگویی وادار سازند.

اعضای جنبش عدم تعهد در این بیانیه همچنین خواستار توقف روابط تجاری جامعه بین‌المللی با شهرک‌های صهیونیست‌نشین و اعمال ممنوعیت بر واردات محصولات تولید شده در این شهرک‌ها شده است.

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با اعلام اینکه طرح‌های در دست اجرای رژیم صهیونیستی در الحاق سرزمین‌های اشغالی، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند در راستای انجام وظایف قانونی خود و اجرای قطعنامه صادره از سوی شورا در خصوص مساله فلسطین، به فوریت این طرح ها را مورد رسیدگی قرار دهد.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل قدس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل قدس رژیم صهیونیستی فلسطین شورای امنیت سازمان ملل قدس رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی جنبش عدم تعهد شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • ادعای شورای امنیت اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه