Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@12:52:36 GMT

شرایط عجیب برخی بانک‌ها برای افتتاح حساب

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۷۳۸

شرایط عجیب برخی بانک‌ها برای افتتاح حساب

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، برخی بانک ها به تازگی برای افتتاح حساب مشتریان جدید شرایطی خاص را اعلام و تأکید کرده اند که این شرایط در راستای قوانین مبارزه با پولشویی است.

از جمله شرایط عجیب بانک ها برای افتتاح حساب این است که مشتری حتماً باید از اداره پست نامه بگیرد و تحویل بانک دهد؛ یکی از افرادی که به تازگی برای افتتاح حساب نزد یک بانک دولتی اقدام کرده برای دریافت این نامه از اداره پست 24 هزار تومان نیز هزینه پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کارمند یکی از شعب این بانک به خبرنگار ما گفت: روال کار به این صورت است که بانک در زمان افتتاح حساب، به مشتری می گوید برای اطمینان از صحت کد پستی، نامه ای که شامل شرایط افتتاح حساب است را به آدرس پست کرده و مشتری بعد از دریافت نامه، باید به بانک مراجعه کند.

آنطور که این کارمند بانک می گوید:‌هزینه ارسال نامه از طریق پست، 11 هزار تومان است که مشتری باید بپردازد؛ ضمن آنکه برای افتتاح حساب نیز باید 50 هزار تومان از سوی مشتری پرداخت شود.

ولی برخلاف این اظهارات، برخی از شعب همین بانک، نامه را به مشتری تحویل میدهند تا شخصاً به اداره پست ببرند؛ اداره پست هم تاریخ مشخصی را برای ارسال به مشتری اعلام می کند.

خبرنگار تسنیم از این بانک درباره چرایی دریافت نامه از پست باوجود ارائه قبوض آب و برق محل سکونت مشتریان سوال کرد و به این پاسخ رسید که اداره مبارزه با پولشویی بخشنامه ای را به شعب بانک ابلاغ کرده که براساس آن باید استعلام دقیق از کد پستی محل سکونت افراد در پرونده وجود داشته باشد.

شعب بانکی این روزها به مشتریان جدید برای افتتاح حساب می گویند باید برای افتتاح حساب، اصل کارت ملی و شناسنامه و کپی آنها، قبض مصرفی متعلق به آدرس اعلامی بانک، کد پستی محل سکونت، اصل مدرک شغلی و کپی آن، نامه ارسالی اداره پست، اصل اجاره نامه یا قولنامه محل سکونت و کپی را تحویل شعبه دهند.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برای افتتاح حساب محل سکونت اداره پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود‌. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود‌. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد : درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند‌ چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت